Reklama:
VEGAN protein 2+1 ZDARMA!
Vyberte si 3 balení, každé v jiné příchuti! Více zde.

Mistrovství ČR v klasickém (RAW) silovém trojboji juniorů a juniorek 2020 - rozhovory

2.901 zhlédnutí
Ronnie.cz > Powerlifting > Soutěže

Mistrovství České republiky v klasickém silovém trojboji juniorů 2020
- výsledky
Mistrovství České republiky v klasickém silovém trojboji juniorů 2020 - reportáž
Pro rozhovory z Mistrovství České republiky v klasickém silovém trojboji juniorů a juniorek, které se konalo v neděli 11. října ve Višňové, jsem vybrala Šárku Fibingrovou, vítězku kategorie do 52 kg, bronzovou v absolutním pořadí. Soutěží za oddíl Iron Warriors. Dále Anetu Jelenovou, vítězku kategorie do 63 kg, reprezentující SK Zlobr. Na závěr pak Jakuba Vágnera, vítěze kategorie do 105 kg a držitele zlata za absolutní pořadí juniorů. Je to člen oddílu ASK Blansko.


Šárka Fibingrová

Jsi spokojená s nedělními výkony, nebo jsi doufala ve víc?

S bench-pressem a dřepem jsem spokojená, protože je to přesně to, co jsme plánovali, a u obou disciplín jsem cítila i rezervu. S mrtvým tahem spokojená nejsem, poslední dobou se potýkám s nezvládáním techniky a jedu to spíš jako stiff leg deadlift než jako normální klasiku. Na tom je potřeba zapracovat.

Kde vlastně trénuješ a kdo ti nejvíce pomáhá?

Trénuji ve Znojmě, protože studuji v Rakousku a přes týden jsem na internátu právě ve Znojmě. Když jsem doma, trénuji v garáž gymu, který jsme si zařídili. Doma jsou mnohem lepší podmínky, jelikož máme kalibrované kotouče, combo rack a závodní osy.

Nejvíc mi pomáhá Michal, ať už je to ve fitku, nebo jako psychická podpora na závodech. Další velmi důležitou osobou je můj trenér Radomil Vašík, protože mi píše skvělé tréninky, bez kterých bych se tak neposouvala, a jakýkoliv problém mám, ihned se mi snaží vyhovět a pomoct.

Co ty a strava? Dodržuješ nějaké zásady, nebo jíš podle chuti?

Život na internátu je složitější. Kuchyňka není vybavená tak, jak bych chtěla a potřebovala. Můj největší pomocník je rýžovar do mikrovlnky a vařič do elektriky. Chodím pozdě ze školy, takže se mi občas nechce ani vařit. Pokud zrovna nehubnu do váhovky, vůbec mě netrápí, co zrovna jím. Mám ráda sladké, a když mám chuť, dám si to bez výčitek. Což je dost často…

Jakou disciplínu považuješ za svoji nejlepší?

Nejlepší disciplínu asi nemám. Vždycky jsem měla dominantní dřep, u kterého ale celkem kazím techniku. Snažíme se to zlepšit. Za posledního asi půl roku se mi o dost zlepšil bench a stal se tak mojí silnou stránkou a oblíbeným cvikem.

Máš i přes komplikace s COVID-19 nějaké konkrétní sportovní cíle?

Mám. Taková hodně krátkodobá meta je 117,5 kg dřep, 67,5 kg bench-press a 125 kg deadlift uznaný na soutěži. Dlouhodobější cíl je překonat hranici 400 Wilksových bodů. Pokud bude možnost soutěžit, tak se budu určitě ráda účastnit.

Děkuji za rozhovor, chtěla bys touto cestou někomu poděkovat?

Já děkuji za tuto možnost. Chtěla bych poděkovat hlavně Radkovi a Michalovi, že to se mnou pořád nevzdali a snaží se mi pomoci i přesto, jak tvrdohlavá jsem. Potom také mamince a celé rodině, Barče a Týně, protože bez jejich podpory a rozveselování by to bylo hodně těžké.

Všem čtenářům přeji pevné nervy a snad tady tu celou situaci s koronou nějak zvládneme.


Aneta Jelenová

Povedlo se ti na soutěži vše tak, jak jsi chtěla, nebo byly ambice vyšší?

Primárně jsem chtěla navážit, což se povedlo. Takže jsem byla nadšená už díky tomu. S výkony na dřep a mrtvý tah jsem velice spokojená. U bench-pressu byly ambice vyšší, ale bohužel se druhý a třetí pokus nevyvedl.

Jak je vlastně náročné trénovat při práci zdravotní sestry?

Vzhledem k nedostatku personálu mám za měsíc sedmdesát hodin přesčasů, takže to není procházka růžovou zahradou. Ale je to dost o prioritách, a kdo chce, ten si čas vždy najde.

Vím, že se otužuješ, jak ses k tomu vlastně dostala? A jaké na sobě vidíš benefity?

Dostala jsem se k tomu tak, že je to skvělý pomocník pro relaxaci. Protože když člověk leze do ledové vody, nepřemýšlí nad tím, co bude mít k večeři, ale žije teď a tady, což je samo o sobě velký benefit. A také jsem chtěla, aby mi nebyla taková zima. A co se týká dalších benefitů, tak rozhodně je to zmíněná bezmyšlenkovitost, není mi taková zima, takže šaty v zimě nejsou problém, zlepšení imunitního systému a také ohromné zlepšení nálady, protože se vyplavují endorfiny, a dále se pak aktivuje metabolismus.

A stíháš ještě i nějaké jiné zájmy?

Mým dalším koníčkem a můžu říct srdcovkou se stalo v nedávné době skákání, takzvaný skydiving. Je to extrémní sport, ale je naprosto úžasný. Je to vlastně skákání z letadla ve čtyřech kilometrech nad zemí s padákem.

Jaký cvik tě nejvíce baví trénovat?

Nemohu říct, jaký cvik mě baví nejvíce, protože mě všechny disciplíny baví stejně. Baví mě se zdokonalovat v provedení cviků, ve zvyšování vah u všeho stejně.

Děkuji za rozhovor, chtěla bys touto cestou někomu poděkovat?

Já děkuji za možnost tohoto rozhovoru, dále bych chtěla poděkovat pořadatelům soutěže, oddílu PWL Vision Nutrition, díky nimž se soutěž konala. Rozhodně děkuji všem konkurentkám, protože bez nich by to nebyla výzva, a v neposlední řadě chci poděkovat Jiřímu Práškovi za skvělé koučování na závodech.


Jakub Vágner

Jsi spokojený se svými výkony na soutěži?

S výkony jsem spokojený na maximum, podařilo se mi překonat rekord v totalu v trojboji, a dokonce vyhrát i absolutně, což mě překvapilo, protože jsem věděl, že abych vyhrál, musel bych dát na všechno osobáky a podle tréninku to tomu moc nenasvědčovalo. Ale na závodech byla super atmosféra, takže to šlo.

Jak dlouho vlastně chodíš do posilovny a co tě přivedlo k myšlence závodit v silovém trojboji?

Do posilovny chodím zhruba od šestnácti let, ale od tří let jsem hrál hokej, tam jsme cvičili skoro každý den. K trojboji jsem se dostal úplnou náhodou, kolem osmnácti devatenácti let jsem začal chodit cvičit do posilovny v Jedovnicích, kde jsem se seznámil s Davidem Grycem (dnes trenérem oddílu silového trojboje ASK Blansko), a ten mi nabídl, jestli nechci zkusit soutěž v trojboji.

Ovlivňují tě nějak zásadně současná koronavirová opatření?

Letos jsem posledním rokem junior, cíl byl udělat co nejlepší výsledek na mezinárodních závodech, ty se bohužel zrušily, ale naštěstí jsem měl tu možnost si zazávodit na dvou závodech v České republice. Jinak co se týče tréninku, mám možnost si vypůjčit nějaké vybavení z posilovny, za což bych chtěl poděkovat ASK Blansko.

Jaké máš další sportovní cíle?

Největší cíl je překonat 800 kg v trojboji v kategorii do 105 kg, samozřejmě to asi ještě chvíli potrvá.

Máš čas i na další zájmy kromě cvičení?

Do začátku letošní sezóny jsem hrál ještě hokej, ale letos jsem přerušil kariéru. Dál hraju futsal za naši vesnici Krásensko. No a samozřejmě si taky rád zajdu na pivo s kamarády.

Děkuji za rozhovor, chtěl bys touto cestou někomu poděkovat?

V první řadě bych chtěl poděkovat oddílu silového trojboje a kulturistiky ASK Blansko, především předsedovi Martinu Šumberovi za finanční podporu a super podmínky na trénink, dále borcům z oddílu, také Českému svazu silového trojboje a trenérovi Mírovi Popovi.



Líbil se Vám článek?
Sdílejte ho na Facebook. Děkujeme.

Související články:

Diskuse k článku:
Reklama:
Uživatelské jméno:
Heslo:
Text:
...
Upozornit na novou odpověď e-mailem.
Před napsáním příspěvku nepřehlédněte pravidla diskusí. Děkujeme za jejich dodržování.

Zobrazit všechny příspěvky







Jméno: pamatovat
Heslo:



Erasport, s. r. o. • Svahová 1537/2, 101 00 Praha 10 - Vršovice • IČ: 29052131, DIČ: CZ29052131 • Kontaktní údajeZásady ochrany osobních údajů
Copyright © 2010-2020 Erasport, s. r. o. • Copyright © 2001-2020 Ronnie.cz • Ronnie.cz je registrovaná ochranná známka. • Historie změn
Publikování nebo další šíření obsahu serveru Ronnie.cz je bez písemného souhlasu společnosti Erasport, s. r. o. zakázáno.
Vyhledávání:
RSS     Internetový magazín  ::   Sportovní obchod  ::   Fitness TV  ::   Lidé  ::   Diskusní fórum  ::   Fitness akademie  ::   Fitness centra