Reklama:

Mistrovství východních Čech v klasickém (RAW) silovém trojboji mužů a žen 2020 - reportáž

3.187 zhlédnutí
Ronnie.cz > Powerlifting > Soutěže

Mistrovství Čech
v klasickém silovém trojboji mužů a žen 2020 - výsledky

V sobotu 5. září se ve Staňkově konal 7. ročník Mistrovství východních Čech v klasickém silovém trojboji mužů a žen. Pořádajícím oddílem bylo TJ Svitavy pod vedením Libora Nováka. Postranními rozhodčími byli Jan Filo a Ivo Brázda, hlavním rozhodčím byl Zdeněk Zvonič. Dohled nad celou soutěží jsem měla jako delegát já, Petra Švadlenková. Výsledkový servis obstarával Zdeněk Tuháček.

Ženy bohužel přijely na soutěž pouze tři, startovaly ve dvou kategoriích. Sloučenou kategorii do 63 kg vyhrála Kateřina Balášová výborným výkonem 320 kg. Získala tak mistrovskou výkonnostní třídu a vítězství v absolutním pořadí žen. V kategorii do 72 kg vyhrála Lucie Lužíková výkonem 277,5 kg.

Poměřit síly přijelo čtyřicet devět mužů rozdělených do sedmi kategorií. Nejlehčí kategorii do 66 kg vyhrál Robin Hušek reprezentující PWL Vision Nutrition, nazvedal 432,5 kg. Lukáš Mikulecký bral zlato v kategorii do 74 kg s výkonem 590 kg. V kategorii do 83 kg byla velká konkurence čtrnácti závodníků. Na bednu se dostali tedy jen ti opravdu nejlepší. Třetí místo získal Matěj Marek výkonem 605 kg, stříbro získal Milan Zeman za 615 kg a zlatým se stal Vlastimil Románek s nazvedanými 660 kg. V kategorii do 93 kg vyhrál (jak jinak) Jakub Sedláček za 737,5 kg. Tyto kilogramy získal vlastně jen celkem čtyřmi pokusy. Získal dokonce i zlato v absolutním pořadí mužů.

I v kategorii do 105 kg byla početná konkurence, zde se o medailové pozice přetahovali čtyři závodníci. Ve výsledku vyhrál Jakub Vágner, který předvedl dvě třístovky, ve dřepu i v mrtvém tahu. Druhé místo tedy získal Martin Švercl za 702,5 kg a třetí místo si vybojoval Patrik Krušina výkonem 682,5 kg. V kategorii do 120 kg bodoval Vojtěch Nováček, získal nový rekord v mrtvém tahu 310,5 kg a také první místo v kategorii. Celkově zvládl pokořit 760,5 kg. Reprezentuje oddíl B Strong Powerlifting Team, který na tuto soutěž vyslal silný a početný tým. Kategorii nad 120 kg vyhrál Dominik Plaček, když zvládl 760 kg.

Soutěž ve Svitavách se jako vždy vydařila. Organizátor si připravil pro závodníky pěkné věcné ceny od sponzorů a pořádal soutěž v moderním prostředí haly Na Střelnici. Zkušený pořadatel tak zvládl vše na jedničku.

Pro rozhovor jsem si vybrala stříbrného Milana Zemana z kategorie do 83 kg z oddílu Spartak Rokytnice nad Jizerou a vítěze kategorie nad 120 kg Dominika Plačka z PWL Vision Nutrition.


Milan Zeman

Obstál jsi v konkurenci celkem čtrnácti soutěžících. Jak jsi spokojený s výkonem na soutěži? Říkal jsi mi, že tě zlobily záda. Tak to i přesto nějak šlo?

S celkovým výkonem jsem celkem spokojený, po několika letech jsem znovu začal závodit v klasickém mrtvém tahu a i přes poměrně velké obavy jsem se během pokusů cítil dobře. Poměrně velké zklamání pro mě byl bench-press, kde jsem bohužel zůstal na základu. Nečekal jsem to a nejspíš za to mohlo přetrénování, váhu pohybující se kolem 170 kg mám natrénovanou, a proto byla na druhý pokus jasnou volbou.

Podle jaké metodiky trénuješ?

Inspiruji se ze spousty tréninkových metod, z nichž si tvořím svůj vlastní trénink, který se snažím stále zlepšovat. Zkouším, co funguje, a každé zvednuté kilo si zapisuji, abych věděl, co mě posunulo a co ne. Jak se říká, to, co funguje jednomu, tak dalšímu nemusí.

Zeptám se, jak to máš s dodržováním stravy?

Snažím se vyhýbat chemickému cukru jak čert kříži, jinak si vařím, co mi chutná, i když se většinou jedná o maso. Horší je to samozřejmě před sezónou, kdy hubnu většinou kolem sedmi kilo, a to převážně snížením sacharidů a odvodněním. Rozhodně ale nemohu říct, že bych si každé jídlo musel nejprve postavit na váhu.

Máš kromě posilování i jiné zájmy?

Nejraději trávím čas asi v kuchyni, hrozně mě baví vařit a jinak se jedná spíš o rekreační zájmy jako například plavání, výlety a podobně.

Jaké máš další cíle v trojboji?

Můj aktuální cíl se týká spíš samostatného bench-pressu, kde bych se chtěl v listopadu nominovat na mistrovství Evropy.

Děkuji za rozhovor, chtěl bys touto cestou někomu poděkovat?

Já také děkuji a určitě bych chtěl poděkovat rodině a přátelům za neskutečnou podporu. A chlapům z oddílu za motivaci a pomoc, ať už na závodech, nebo na tréninku, i když vím, že je to se mnou někdy těžké. Vážím si toho. Děkuji.


Dominik Plaček

Jak jsi spokojený s výkonem na soutěži?

Cílem pro letošní rok bylo získat výkonnostní třídu MVT, což se podařilo. Dřep a bench-press nedopadl podle plánu, bylo tedy třeba zabojovat v pozvedu, což jsem si chtěl nechat až na MČR. Posledním pokusem jsem šel 310 kg, které byly překvapivě lehké a svižné odspodu.

Ovlivnila tě koronavirová situace nějak? Omezila tě například v tréninku?

Jelikož chodím do komerční posilovny, tak jsem nemohl trénovat. Nevykonával jsem žádnou aktivitu a snažil se maximalizovat regeneraci.

Zaznamenala jsem, že jsi měl letos větší zdravotní obtíže. Co se stalo? Jak dlouho jsi vlastně nemohl cvičit?

Zdravotní obtíže se táhly od září 2019, kdy jsem po mistrovství západních Čech ve Vísce 21. září 2019 skončil v nemocnici. Pro úplnost tato smůla začala v květnu 2019, kdy jsem si zlomil záprstní kost na pravé ruce. Dlouhodobá ignorace přetrénování, stres a vyčerpání se projevily na mém zdravotním stavu. Léčbu jsem absolvoval bez následků a nyní mohu již bez omezení opět fungovat. Byl jsem hospitalizován až do konce listopadu. Jak to již bývá, když se něco "kazí", tak pořádně. V lednu jsem si tedy hned na prvním tréninku po nařízeném klidu pořídil částečnou rupturu vazů hlezenního kloubu. Po zotavení ihned přišla koronovirová omezení. Start letošní přípravy se tedy datuje někdy ke konci dubna.

Jak to máš se stravou? Hlídáš nějak makroživiny, nebo jíš podle chuti? A co je vlastně tvé nejoblíbenější jídlo?

Standardně mám nastavená makra na 300 g sacharidů, 200 g bílkovin, 100 g tuků v netréninkový den. V tréninkový den přidávám před tréninkem proteinovou tyčinku, což je nějakých 350 kcal navíc. Co se týče zdrojů sacharidů, preferuji rýži, vločky, červenou čočku, především kvůli snadné přípravě. Nebojím se ani ovoce, v poslední dobou ujíždím na passion fruitu. Zdrojem bílkovin je hovězí a krůtí maso, mléčné produkty a syrovátkový protein. Z doplňků užívám pouze protein, kreatin monohydrát (5 g denně) a pre-workout X-Gun, vše od Vision Nutrition. Pokud stahuji váhu, tak přidávám kardio, rozhodně neubírám jídlo.

Máš ještě jiné zájmy než trojboj?

Odmalička mě fascinovala matematika, především teorie pravděpodobnosti a její aplikace. Pokud tedy zrovna netrénuji, tak se nejspíše vzdělávám v tomto oboru.

A jaké máš sportovní cíle do budoucna?

Neprodlužovat šňůru zranění a dosáhnout na stupínek vítězů v absolutním pořadí. Nemyslím si, že můj začátečnický potenciál byl vyčerpán, doufám tedy, že se to povede v následující sezóně.V tréninku se především zaměřuji a budu zaměřovat na dřep, který velmi zaostává.

Děkuji za rozhovor, chtěl bys touto cestou někomu poděkovat?

Chtěl byl poděkovat pořadatelům, kteří nám umožnili si zazávodit. Rozhodně je třeba poděkovat celému mému týmu PWL Vision Nutrition a v neposlední řadě našemu sponzorovi Vision Nutrition.


Mistrovství východních Čech v klasickém silovém trojboji
mužů a žen 2020 - fotogalerie



Líbil se Vám článek?
Sdílejte ho na Facebook. Děkujeme.

Související články:

Diskuse k článku:
Reklama:
Uživatelské jméno:
Heslo:
Text:
...
Upozornit na novou odpověď e-mailem.
Před napsáním příspěvku nepřehlédněte pravidla diskusí. Děkujeme za jejich dodržování.

Zobrazit všechny příspěvky







Jméno: pamatovat
Heslo:



Erasport, s. r. o. • Svahová 1537/2, 101 00 Praha 10 - Vršovice • IČ: 29052131, DIČ: CZ29052131 • Kontaktní údajeZásady ochrany osobních údajů
Copyright © 2010-2020 Erasport, s. r. o. • Copyright © 2001-2020 Ronnie.cz • Ronnie.cz je registrovaná ochranná známka. • Historie změn
Publikování nebo další šíření obsahu serveru Ronnie.cz je bez písemného souhlasu společnosti Erasport, s. r. o. zakázáno.
Vyhledávání:
RSS     Internetový magazín  ::   Sportovní obchod  ::   Fitness TV  ::   Lidé  ::   Diskusní fórum  ::   Fitness akademie  ::   Fitness centra