Reklama:
100 % Whey Protein + 500 g ZDARMA
Ochutnejte jednu z 12 variant příchutí špičkového WPC + WPI proteinu! Více zde.

Mistrovství ČR v klasickém bench-pressu dorostu, juniorů a masters 2018 - reportáž

3.395 zhlédnutí
Ronnie.cz > Powerlifting > Soutěže

MČR v klasickém
bench-pressu dorostu, juniorů a masters 2018
- výsledky

V sobotu 17. listopadu 2018 se v Praze konal 2. ročník Otevřeného mistrovství České republiky v klasickém bench-pressu dorostu, juniorů a masters. Postranními rozhodčími pro tuto soutěž byli Michal Sicha a Milan Špingl, hlavním rozhodčím jsem byla já, Petra Švadlenková. Dohled nad celou soutěží měl jako delegát Pavel Hase. Výsledkový servis obstarával Zdeněk Tuháček.

Soutěž byla zahájena ve dvanáct hodin slavnostním nástupem. Soupeřit o medaile přijelo sto patnáct závodníků z řad dorostu, juniorů a masters.

Dorostenek závodilo sedm ve třech váhových kategoriích. Nejlehčí váhovou kategorii do 57 kg vyhrála letošní mistryně světa a Evropy v bench-pressu Karolína Adamová, přepsala rekordní tabulky na 76 kg. Váhovou kategorii vyhrála taktéž rekordem o hodnotě 75 kg Dominika Jansová z oddílu Powerlifting DK. Nejtěžší dorosteneckou kategorií byla kategorie do 72 kg, kde získala zlato Lucie Daňková z TJ Olympia Zlín.

Sedm dívek soutěžilo i v juniorkách. Kategorii do 63 kg vyhrála Tereza Herrmannová z TJ Viktorie Bohumín. Zvedla 62,5 kg. Sloučená kategorie nad 63 kg měla za vítězku Michaelu Dubskou, ta vytvořila rekord 78 kg.

Napříč věkovými kategoriemi žen masters bylo na pódiu k vidění šest žen. Masters I vyhrála Lucie Šuková z SKST Litvínov. Další věkovou kategorií byly masters II. Zde ve sloučené kategorii soupeřily tři ženy. Zlato získala Petra Mlejnková z Arény Pavly Kladivové. Masters III tradičně vyhrála Hana Takáčová výkonem 90 kg. Nejstarší věkovou kategorii reprezentovala Adina Hyková, pokořila činku o hmotnosti 60 kg, rekordních 63 kg uteklo jen o kousek.

Dorostenců se zúčastnilo osmnáct. Rozděleni byli do pěti váhových kategorií. V nejlehčí kategorii do 66 kg vybojoval Filip Němec zlato za 107,5 kg. Nový rekord vznikl v kategorii do 74 kg - nyní má hodnotu 123 kg, kterou si připsal vítěz Daniel Lochman. Kategorii do 83 kg vyhrál závodník Filip Rybár, jehož dominantou je právě bench-press. Zvedl činku o hmotnosti 135 kg, rekord 138 kg mu bohužel již nevyšel. Robin Knápek bodoval v kategorii do 93 kg, 132,5 kg stačilo na vítězství. Nejtěžší váhovou kategorii nad 93 kg, která byla sloučená, vyhrál s přehledem Nicolas Tóth. Zvedl 165 kg, což byl i nový rekord, zároveň se stal absolutním vítězem dorostu.

Juniorů přijelo na soutěž šestnáct. Rozděleni byli do čtyř váhových kategorií. V nejlehčí kategorii do 74 kg soupeřili dva závodníci Josef Pilský a Josef Klíma, 122,5 kg přineslo vítězství Josefu Pilskému z TJ Spartak Pelhřimov. Pětice lifterů se snažila získat cenné kovy v kategorii do 83 kg. Ten nejcennější získal reprezentant SK Zlobr Sedlčany Jan Šindelář - výkonem 162,5 kg překonal národní rekord hned na svých prvních závodech. Juniorů do 93 kg bylo k vidění taktéž pět. Nejlepším se stal Hynek Fránek s krásným výkonem 175 kg, čímž si vysloužil i absolutní výhru. Poslední byla sloučená kategorie nad 93 kg. Zde si zlato odnesl Richard Adámek z oddílu Iron Warriors za zvednutých 155 kg na čince.

Šestadvacet závodníků starších čtyřiceti let obsadilo masters I. V této věkové kategorii byla vidět asi největší nahecovanost a touha vyhrát. Závodníci se nešetřili a na činku nechávali nakládat jako o život. Zajímavostí je, že mezi nakladači byla i dvě silná děvčata z pořadatelského oddílu Powerlifting TJJM Chodov. Jednalo se o rekordmanky ve svých kategoriích Štěpánku Židovou a Terezu Koreckou. Nejlehčí kategorie byla sloučená do 83 kg, kde byli tři závodníci. Nejlepší byl Kamil Večeřa z oddílu TJ Olympia Zlín. Tento závodník závodí již od juniorského věku, nyní nazvedal 150 kg. Sedm mužů obsadilo kategorii do 93 kg. Nesilnějším se stal Zdeněk Cipriján, který zvedl činku o hmotnosti 177,5 kg a tím získal i třetí místo v absolutním pořadí. Nejobsazenější kategorie byla do 105 kg, a to osmi závodníky. S dvou a půlkilovým náskokem zvítězil Karel Rada výkonem 180 kg. Velice namotivovaný Pavol Demčák zvedl 217,5 kg a vyhrál kategorii do 120 kg (závodí za oddíl TJ Sokol Nymburk). V nejtěžší kategorii nad 120 kg soupeřili tři těžkotonážníci. 215 kg znamenalo výhru pro Mariána Přibyla, který tuto váhu zvládl i přes problémy s rukou.

Mužů ve věkové kategorii masters II přijelo sedmnáct. Miroslav Novotný nazvedal nejvíce, a to 115 kg v kategorii do 74 kg. Zlato v kategorii do 83 kg si odnesl výborný závodník Čestmír Wolf. Dokázal zvednout 160 kg. Jiří Kati, letitý závodník, zvedl 180 kg a předčil tak Jiřího Táborského o třicet kilogramů. V kategorii do 105 kg zapsal nový národní rekord Jiří Psota. Nyní má tedy hodnotu 171 kg. V kategorii do 120 kg po delší odmlce závodil Martin Urban z TJ Sokol Nymburk a rovnou si odnesl výhru za 167,5 kg. Pouze o 2,5 kg předčil oddílového kolegu Jiřího Krčmáře. V nejtěžší kategorii předvedl skvělý rekordní výkon Lubomír Růžička, pokořil 203 kg a vyhrál svoji váhovou kategorii. Získal tím ale i absolutní vítězství.

Mužů ve věku nad šedesát let soutěžilo jedenáct. Nejlehčí váhovou kategorii do 83 kg vyhrál Ladislav Thun výkonem 115 kg. Ve sloučené kategorii do 105 kg bral zlato zkušený závodník Jiří Ptáček za zvednutou hmotnost 123,5 kg (závodí za TJ Spartak Pelhřimov). Josef Vojtěch Vážný vyhrál sloučenou kategorii nad 105 kg. I přes obtíže s kolenem, které vyžadovalo chůzi o francouzské holi, zvládl zvednout úctyhodných 160,5 kg, což je i nový národní rekord. Tento výkon ho zároveň vynesl na první místo absolutního pořadí.

Závodníků nad sedmdesát let se sešlo sedm. Rozděleni byli do třech váhových kategorií. Nejlehčí, do 83 kg vyhrál Antonín Soušek za 117,5 kg. Druhá kategorie do 93 kg byla obsazena dvěma muži, z nichž byl lepší Jiří Horník, který zvládl 130 kg a získal i zlato za absolutku. Jeho vnuk na těchto závodech také soutěžil a získal své první zkušenosti s trojbojem. Nejtěžší kategorie byla soubojem tří mužů, nejlepším se stal Alexandr Kolář z TJ Olympia Zlín. Zvedl 97,5 kg.

I přes poměrně hojnou účast soutěž rychle ubíhala, publikum intenzivně fandilo, nejvíce snad nejstarším matadorům, atmosféra v hale byla přátelská. A za tónů české národní hymny jsme republikovým šampionátem, řekla bych, velice důstojně oslavili den boje za svobodu a demokracii.

Pro rozhovor jsem si vybrala Jiřího Psotu, vítěze masters II do 105 kg reprezentujícího oddíl Sporting Apis.


Jiří Psota

Jak jsi spokojený se svým výkonem ze soutěže?

V mém věku (56 let) každý posun dopředu potěší, takže spokojený jsem. Navíc jsem předchozí sobotu absolvoval MČR v klasickém silovém trojboji masters ve Svitavách.

Jak vypadala příprava na tyto závody?

Byla to příprava na trojboj ve Svitavách s tím, že pokud se nezraním, tak pojedu i na bench-press (vždyť to mám za humny) - ať už dám, co dám. V rámci přípravy na trojboj věnuji každé disciplíně maximum, takže se o nějakou speciální přípravu nejednalo.

V bench-pressu se neustále zlepšuješ, je to i tvoje oblíbená disciplína?

Asi ano, ale když jdu na trénink, tak se asi nejvíce těším na dřepy. Dokonce před ME ve Švédsku v březnu jsem dřepoval 12x za 14 dní. Druhý týden mne nohy už vůbec nebolely. Bench-press tedy žádnou prioritu nepožívá.

Jak dlouho se vlastně věnuješ trojboji?

První období jsem měl v letech 1980 - 1989 a pak až od 2010. A to počítám alespoň do 2042, dvacet jedna let jsem regeneroval, tak uvidíme. (smích)

Změnil jsi během doby, co děláš trojboj, nějak radikálně svoji tréninkovou metodiku, nebo máš zažité nějaké postupy?

To je otázka, kterou dnes řeší každý. A pročítá internet, zda se od někoho nedozví, nebo mu někdo neprodá nějaké to tajemství. Nikdy jsem nepoužíval žádná schémata, nikdy neodjel žádnou "rutinu". Když cítím sílu, ať je to v pondělí nebo ve středu, v lednu nebo červnu, tak si naložím, sezóna nesezóna, to vůbec neřeším. Když to nejde, dám si o 20 kilo míň a zase více sérií. Tělo neumí počítat série a opakování a není ani váha a neřeší, jestli dnes bylo 5x šest 70 %, nebo 4x čtyři 80 %. Řeší, zda mu trénink dal dostatečný impuls a majitel těla dostatečnou stravu a vše, co patří k regeneraci. Když se to přežene, tak to zase půjde, jen třeba o den či dva dny později. Když se to "moc nepřehání", tak to zase nikam nevede. Cvičím obvykle 3x týdně. Nejvíce mi vyhovuje první den dřepy a tahy + doplňky, druhý den bench-press + doplňky. Třetí trénink je jako první den, čtvrtý den jako druhý den. Váhy, série a opakování řeším, až když mám činku na ramenou. Většinou nedělám u hlavních cviků více než 3 - 5 opakování. Více, tedy 8 - 12, dělám na doplňcích. Asi měsíc před soutěží přejdu na klasiku, například pondělí těžké dřepy (singly + jednu sérii na dojetí) a lehký bench-press (trojky), středa tahy (singly + jednu sérii na dojetí), pátek těžký bench-press (singly + doplňky na dojetí).

Jaké máš další sportovní cíle?

Optimistické. (smích)


Mistrovství České republiky v klasickém bench-pressu
dorostu, juniorů a masters 2018- fotogalerie

¨



Líbil se Vám článek?
Sdílejte ho na Facebook. Děkujeme.

Související články:

Diskuse k článku:
Reklama:
Uživatelské jméno:
Heslo:
Text:
...
Upozornit na novou odpověď e-mailem.
Před napsáním příspěvku nepřehlédněte pravidla diskusí. Děkujeme za jejich dodržování.

Zobrazit všechny příspěvky







Jméno: pamatovat
Heslo:



Erasport, s. r. o. • Svahová 1537/2, 101 00 Praha 10 - Vršovice • IČ: 29052131, DIČ: CZ29052131 • Kontaktní údajeZásady ochrany osobních údajů
Copyright © 2010-2018 Erasport, s. r. o. • Copyright © 2001-2018 Ronnie.cz • Ronnie.cz je registrovaná ochranná známka. • Historie změn
Publikování nebo další šíření obsahu serveru Ronnie.cz je bez písemného souhlasu společnosti Erasport, s. r. o. zakázáno.
Vyhledávání:
RSS     Internetový magazín  ::   Sportovní obchod  ::   Fitness TV  ::   Lidé  ::   Diskusní fórum  ::   Fitness akademie  ::   Fitness centra