Reklama:

Petr Petráš: "S 360 kg na mrtvolu na Deadlift Challenge nepůjdu."

Ronnie.cz > Powerlifting > Osobnosti

Zeptejte se Pavla Vacka na cokoli!
Petr Petráš - tréninkový videolog (04/2017)

Mluvit s Petrem o jeho momentálním tréninku vyžaduje velkou míru znalosti jeho největších výkonů, které ho řadí mezi nejsilnější powerliftery světa. V opačném případě si můžete myslet, že si z Vás dělá legraci, když hovoří s nehraným despektem o svých aktuálních tréninkových vahách. Ony udržovačky, jak je Petr nazývá, se totiž pohybují v cifrách, na které se běžný cvičenec bojí jen pomyslet. O tom a o jeho dietě a kardiu se dočtete v následujícím rozhovoru.

Petře, dlouho jsme o tobě neslyšeli. Co se událo za poslední dobu?

No, momentálně se na nic nechystám a cvičím si jen tak pro udržení. Z těch posledních příprav jsem byl poměrně zničený. Bylo hodně náročné chodit do práce, připravovat se na závody a po večerech zvedat 400 kg na dřep. Takže jsem si musel dát pauzu, odpočinout si od toho všeho a taky jsem potřeboval trochu shodit. Myslel jsem si, že těch 170 kg, co jsem vážil, bude v pohodě, ale nedělalo mi to moc dobře, člověče… Takže jsem se rozhodl, že sundám kila dolů na nějakých 150 kg a budu pracovat s touhle váhou.

Ty jsi mi v nějakém dřívějším rozhovoru říkal, že každý tělesný váhový přírůstek zvyšuje tebou zvedanou váhu. Budeš tedy zvedat míň?

Při bench-pressu a mrtvole je výkon zhruba stejný. Tam nevidím žádný rozdíl. Horší to bude asi u dřepu. Tím, že nebudu mít břicho, tak se nemám o co opřít, tak tam bude výkon asi trochu menší. Víš jak, při 155 nebo 160 kilech jsem dřepnul 450 kg, ale když jsem měl 172 kg, tak mi to už dělalo problém a nebyl jsem schopný se přes to přehoupnout. Nevím proč, ale už mi asi vadila ta moje velká váha a už mi začala překážet. Asi.

Nemohly s tím souviset i zdravotní problémy, o kterých ses zmiňoval na soutěži? Měl jsi nevolnosti, zvracel jsi..

Ano, už je to pryč, takže zřejmě ano. Už mi to prostě nedělalo dobře se s tím pořád tahat. Necítil jsem se pohodlně a tělo se začalo bránit cílenému přibírání. Teď mám skoro o 20 kilo míň a běhám jak srnka. (smích)

Možná by někoho zajímalo, jak jsi to shazoval. Jak vypadala tvoje dieta?

Celé mi to připravovala Denča, moje přítelkyně. Ale hodně jsem jedl brambory, lososa, rýži, jel jsem i sacharidové vlny a pořád dokola. Kuřecí maso jsem v podstatě vyřadil, to jsem neměl dva měsíce, protože jsem si potřeboval vyčistit žaludek, a bílkoviny jsem si hlídal jen z doplňků. Klasicky jsem měl protein, pil jsem devadesátku, a hodně aminokyselin. No a taky dělám hodně kardia. Zhruba 3x do týdne na páse a taky jsem zrychlil tréninky.

Takže jsi v rámci „očisty“ využil víc doplňků? Co se ti nejvíce osvědčilo?

Pil jsem dost Carnigelu, synefrin mi hodně zabíral a Actinox, ten je super. Nemáš energii, tak tě krásně rozpumpuje a jedeš. Navíc já jsem dost citlivý na nakopávače, takže pak nemůžu spát do dvou do rána a to je špatné. Tohle je právě v pohodě. No a o tom proteinu už jsem mluvil. A taky glutamin jsem hodně užíval. Ale ne v tak velkém množství jako předtím. Bez EXXE tyček také nemůžu být.

V souvislosti s kardiem, fyzičkou a rychlejšími tréninky, neuvažoval jsi znovu o strongmanech? Vím, že se tě lidi na to hodně ptají.

Jasně, uvažoval, to víš, že jo. Ale pořád nepřišlo to konečné rozhodnutí. To je o tom, jak na tom silově budu. Teď to je takové, no… Podívej, 200 kg na benč zvednu vždycky, 300 kilo taky dřepnu, ale teď jsem spíš taková pumpička, no...

(Smích) Kolik uděláš třeba opakování s těmi 300 kg na dřepy?

Ježíš, to já nejedu zase nějaké extrémy…

…když říkáš, že jsi pumpička.

Tak pět opakování udělám v sérii, to jo.

Kolikrát teď chodíš cvičit?

Momentálně chodím 4x týdně. Mám to rozdělené tak, že za 3 dny odjedu celé tělo a k tomu dávám kardio. Takže mám normálně prsa a ruce, nohy a ramena, záda samotně, do toho ještě břicho a kardio. Taková klasika.

A plánuješ teď nějaké soutěže?

Já jsem chtěl jít na Deadlift Challenge, ale nakonec tam asi nepůjdu. Nemám na to úplně natrénováno a víš, jaký já zase jsem… S nějakými 360 kg na mrtvolu tam nepůjdu, viď. To nechci. Asi zkusím nějaký závod v jednotlivé disciplíně, ale nedokážu říct ještě jaký a kdy. Uvidíme.

To je škoda, Extrifit se domluvil na spolupráci s Deadlift Challenge, tak ty ceny za první místo budeme muset dát někomu jinému.

(smích) Trošku mě to štve. Bude tam i Čestmír Šíma a jiní dobří borci, takže jsme si mohli dobře zazávodit, ale teď by to nebylo ono. Přeci jen jsem pauzoval a natrénováno není. Příště.

Já ti, Petře, děkuju za rozhovor.

Foto:
Josef Adlt


Líbil se Vám článek?
Sdílejte ho na Facebook. Děkujeme.

Související články:

Diskuse k článku:
Reklama:
Uživatelské jméno:
Heslo:
Text:
...
Upozornit na novou odpověď e-mailem.
Před napsáním příspěvku nepřehlédněte pravidla diskusí. Děkujeme za jejich dodržování.

08.03.18:46Petr Prielozny - Petas, zivot je kratky tak si zij jak chces. Drzim ti palc..
08.03.13:39BellCross - V tomto ho chapem ja som tiez taky kriticky na seba. Pokia..
08.03.12:08Tartas - Souhlasím s ironfighter, je velká škoda, že nezávodí. Dlou..
08.03.00:21ironfighter - Potreboval by manazera, ktery by ho dohnal k tomu vice zav..
Zobrazit všechny příspěvky







Jméno: pamatovat
Heslo:



Erasport, s. r. o. • Svahová 1537/2, 101 00 Praha 10 - Vršovice • IČ: 29052131, DIČ: CZ29052131 • Kontaktní údajeZásady ochrany osobních údajů
Copyright © 2010-2018 Erasport, s. r. o. • Copyright © 2001-2018 Ronnie.cz • Ronnie.cz je registrovaná ochranná známka. • Historie změn
Publikování nebo další šíření obsahu serveru Ronnie.cz je bez písemného souhlasu společnosti Erasport, s. r. o. zakázáno.
Vyhledávání:
RSS     Internetový magazín  ::   Sportovní obchod  ::   Fitness TV  ::   Lidé  ::   Diskusní fórum  ::   Fitness akademie  ::   Fitness centra