Reklama:
100 % Whey Protein v akci 2+1 ZDARMA
Výjimečná akce na špičkový britský syrovátkový protein s trávicími enzymy. Více zde.

Mistrovství ČR juniorů a dorostu v klasickém (RAW) silovém trojboji 2016 - reportáž

Ronnie.cz > Powerlifting > Soutěže

Jak jsme se již zmiňovali v pozvánce a ve výsledcích, v sobotu 9. ledna se v Sedlčanech uskutečnilo Mistrovství České republiky v klasickém (RAW) silovém trojboji dorostenců a juniorů. Soutěže se zúčastnilo 71 závodníků, kteří zde předvedli opravdu úctyhodné výkony. To je určitě dobrá zpráva pro ČSST, protože to znamená nejen nárůst členské základny mladých závodníků a expanze RAW divize, ale také dobrou vizitku před nadcházejícím mistrovstvím Evropy v RAW silovém trojboji, kde se představí početná česká výprava. Závody byly pořádány v Sedlčanech místním oddílem nesoucím název Sportovní klub Zlobr. Nebyly to první a doufejme, že ani poslední závody pořádané tímto klubem.

V dorostenkách se na prvním místě umístila Karolína Adamová z TJ Svitavy s výkonem 215 kg (276,18 bodů). Za ní Denisa Lazurová z Xxtreme Areny Praha s výkonem 210 kg (213,09 bodů), která nasadila národní rekord ve dřepu (80 kg.)

V juniorkách dominovala Nikol Barkóciová z TJ Sokola Lanžhot se svým výkonem 262,5 kg (328,24 bodů). Jen o pár bodů pod ní se umístila Zuzana Uhlířová s výkonem 277,5 kg (320,68 bodů) závodící za TJ Olympia Zlín. Původně očekávaná favoritka juniorek Michaela Radová nezapsala ani jeden pokus na dřepu a bohužel vypadla.

V dorostencích se na prvním místě s výkonem 532,5 kg (370,15 bodů) umístil David Kovanda z Powerliftingu TJJM Chodov, podařilo se mu vytvořit nový národní rekord ve dřepu (192,5 kg) a v totalu se 532,5 kg. Hned za ním se umístil velmi mladý, 14letý Karel Rada, který při váze 80 kg dřepl 195 kg, rovněž národní rekord.

V absolutce juniorů vyhrál Radomil Vašík. Ačkoli nezapsal několik pokusů, tak se mu podařilo ukořistit první místo s výkonem 647,5 kg (435,38 bodů). Na 2. místě skončil Adam Porteš z TJ Olympia Zlín. Reprezentant soutěžící v RAW i equip divizi zapsal 710 kg a nasbíral 430,05 bodů. V kategorii juniorů do 105 kg překonal národní rekord v mrtvém tahu, který má nyní hodnotu 297,5 kg. Na třetím místě skončil velmi nadějný Filip Krajdl z TJ Přeštice, který taktéž zapsal výkon 710 kg (419,04 bodů). Trojbojař navíc ustanovil národní rekord v bench-pressu, když vzepřel 175 kg. Jen o pár bodů v závěsu se na čtvrtém místě umístil děčínský Radek Pospíšil, který také, aby mu to nebylo líto, pokořil národní rekord, a to v kategorii do 120 kg. Tentokrát však v celkovém totalu (720 kg).

Soutěž byla ukončena okolo osmé hodiny večerní a hned nato proběhlo vyhlášení. Pokud bych si jako organizátor mohl dovolit zhodnotit její průběh, tak vše probíhalo bez komplikací a problémů. Padaly výborné výkony, a proto jako předseda Komise mládeže ČSST se domnívám, že naši junioři a dorostenci se v letošním roce na mezinárodní scéně v divizi RAW neztratí.

Rád bych poděkoval všem za účast, všem sponzorům závodu, zejména společnosti se sportovní výživou All Nutrition, a také všem, co se podíleli na organizaci, která nebyla jednoduchá.

Níže si můžete přečíst rozhovory s Adamem Portešem (2. v absolutním pořadí juniorů), Zuzanou Uhlířovou (2. v absolutním pořadí juniorek) a Radomilem Vašíkem (1. v absolutním pořadí juniorů), které udělal se závodníky Ondřej Kučera, a také si prohlédnout fotogalerii.


Radomil Vašík

Jsi spokojený se svým výkonem a průběhem celého závodu?

S průběhem závodu jsem spokojený. Organizačně a také atmosférou to byly velmi povedené závody, za což chci pořadatelům poděkovat. S výkonem jsem spokojen i nespokojen zároveň, po delší době jsem se cítil na závodech dobře po fyzické stránce, nicméně měl jsem dost technických problémů na svých pokusech. Především na dřepu mi dvakrát nebyl uznán pokus za nedostatečnou hloubku, takže se musím v nadcházejících pár týdnech před mistrovstvím Evropy věnovat vyladění hloubky dřepu. Na mrtvém tahu zase musím zapracovat na dotahové fázi a vyvarovat se poklesu činky. Takže problémů na vylepšení je dost.

Jak probíhala tvá příprava?

Příprava nebyla úplně optimální, jelikož mě na 6 týdnů zabrzdilo zranění adduktoru na levé noze, kvůli čemuž jsem nemohl pořádně trénovat mrtvé tahy a dřepy, nicméně asi 4 týdny před závody jsem už byl zpět v tréninku, takže není nač se vymlouvat. Co se týká tréninkového programu, tak klasicky trénuji 3 týdny + 1 týden deload. Počet tréninků je 6 týdně. Trénink stavím podle toho, na čem je třeba zapracovat, od toho se poté odvíjí počty sérií, opakování a provedení základních soutěžních cviků a také pomocné a doplňkové cviky v mém tréninku.

Na mrtvém tahu používáš zámkový úchop. Z jakého důvodu?

Nemám nějaký speciální důvod, když jsem začínal se silovým trojbojem, tak jsem prostě začal tahat zámkovým úchopem. Teď bych řekl, že zámkový úchop je rozhodně lepší pro rovnoměrný rozvoj zad a pro bezpečnost, kdy nehrozí utržení bicepsu jako při střídavém úchopu.

Všiml jsem si, že jsi přestal dřepovat ve vzpěračských botách, co tě k tomu přivedlo?

Ve vzpěračských botách jsem cítil menší stabilitu a také to, že většinu práce přebíraly kvadricepsy. Gluteály, hamstringy a spodní část zad mají mnohem větší silový potenciál než kvadricepsy. V botách s plochou podrážkou cítím, že dokáži mnohem lépe tyto svaly zapojit, mám větší stabilitu, nepřenáším zátěž tolik na kvadricepsy a na přední části chodidel. Na druhou stranu v botách s plochou podrážkou je těžší dosáhnout správné hloubky, nicméně lze se to naučit, a pokud jsou správně vyvinuty svaly zadní části těla, tak silové výkony na dřepu by měly být v botách s plochou podrážkou lepší. Obecně jsem toho názoru, že pro "high bar" dřep jsou vhodnější vzpěračské boty a pro "low bar" dřep boty s plochou podrážkou.

Teď se budeš připravovat na mistrovství Evropy RAW v Estonsku, jaké jsou tvé soutěžní cíle a další plány?

Mým cílem je skončit na medailové příčce v kategorii do 83 kg a přiblížit se k hranici 700 kg v totalu tak blízko, jak jen to půjde. Plány po Evropě budou záviset na mém výkonu. Samozřejmě bych se chtěl zúčastnit i mistrovství světa v Texasu, ale pokud na to nebude odpovídající výkonnost, tak pravděpodobně nikam nepojedu a budu se raději věnovat tréninku a zlepšování.

Když už jsme u té RAW divize, máš důvody, proč nesoutěžíš v dresech?

Soutěžení v dresech je zcela odlišná disciplína. Samozřejmě že jsou závodníci, kteří zvládají trénovat oboje a být v obou kategoriích dobří, ale to jsou jen výjimky, které mají talent na silový sport. Pro mě je mnohem lepší se pořádně věnovat tréninku RAW a snažit se co nejvíce zlepšit v této kategorii. Navíc většina klientů, které trénuji, závodí RAW nebo jen silově trénují bez podpůrných dresů, takže potřebuji na sobě nejprve sám vyzkoušet tréninkové postupy, jaká je regenerace, jaká může být tréninková zátěž, atd., abych věděl, co si můžu v tréninkových programech pro klienty dovolit.

Máš stránky, kde poskytuješ služby ohledně trénování a pravidelně zveřejňuješ vlogy ze svého tréninku. Jak ses k tomu dostal?

Mým cílem je předávat informace o trénování lidem, jsem moc rád, když se někdo díky mému tréninku nebo díky některému videu cítí lépe nebo se mu podaří zlepšit silové výkony. Dříve jsem točil hodně videí a psal články, nicméně před půlrokem jsem začal studovat vysokou školu a času na psaní článků a točení videí není tolik, jak bylo dříve. Proto se snažím pro lidi, kteří nejsou mými klienty, alespoň nějakým způsobem předat informace o trénování a stravě. Takže doufám, že alespoň náhled do mého tréninkového plánu nějakým způsobem někomu pomůže se zlepšit. Samozřejmě, kdyby chtěl kdokoliv s něčím poradit, stačí napsat.

Kdy jsi začal cvičit a co tě k tomu přivedlo?

Se cvičením jsem začal asi v osmé třídě. To jsem hrával hokej a snažil jsem se mít lepší kondici než ostatní spoluhráči, takže jsem hodně běhal a posiloval s vlastní vahou. V 17 letech jsem skončil s hokejem a začal se posilování věnovat pořádně. Dva roky jsem dělal kulturistiku, poté jsem měl asi rok pauzu, kdy jsem jen rekreačně trénoval. Nicméně bez závodění a soutěžení to nebylo ono, tak jsem nakonec ve 20 začal trénovat na silový trojboj a absolvoval svou první soutěž na oblastním mistrovství Moravy v roce 2014.

Užíváš nějaké výživové suplementy?

Kromě proteinu po tréninku a kreatinu prakticky nic nepoužívám. Ne proto, že bych nevěřil suplementům, ale raději investuji peníze do kvalitního jídla. Suplementy jsou potom věc navíc, pokud zbudou peníze.

Díky za rozhovor. Chceš někomu na závěr poděkovat?

Samozřejmě bych chtěl moc poděkovat rodině za podporu ve sportu a na všech závodech. Potom klukům, kteří mi moc pomáhají na trénincích a závodech psychicky i fyzicky. Nemají to se mnou lehké, občas jsem tyran a chci toho po nich moc. :) Dále všem ostatním, kdo mi pomáhají, podporují mě a fandí mi, moc si toho vážím. Nakonec také posilovně Aktivsport ve Zlíně za dobré tréninkové zázemí.


Zuzana Uhlířová

Zuzano, jsi se svým výkonem a celkově průběhem soutěže spokojená?

Ano, jsem spokojená, samozřejmě vždy je co zlepšovat. Když se ohlédnu zpět na svůj výkon na mistrovství ČR juniorů, myslím, že můžu s čistým svědomím říci, že jsem pro své umístění udělala, co bylo v mých silách. Soutěž podle mého názoru probíhala hladce a celkově byla dobře organizačně zvládnutá.

Jak dlouho trvala tvá příprava a jakých tréninkových metod využíváš?

Cvičím cca dva roky, ale na samotné soutěže se připravuji teprve rok. Tréninky mám krátké, ale velmi intenzivní, dle metod Martina Škorvánka, ve kterých budeme nadále pokračovat i v dalším roce.

Máš v plánu závodit i v dresech, nebo se budeš držet RAW divize?

Dále budu pokračovat v RAW divizi, protože závodění v dresech mě neláká, chci "zvedat" jen to, na co stačím sama.

Jak ses dostala ke cvičení a trojboji?

Od svých sedmi let jsem závodně tančila latinskoamerické a standardní tance, ve svých 15 letech jsem musela ukončit svou taneční dráhu a hledala jsem novou zálibu. Cvičení byla jasná volba. K trojboji mě dovedl můj trenér, který je výborný trojbojař.

Máš pocit, že je v trojboji dostatek žen, nebo by jich mohlo být více?

Myslím si, že silový trojboj není příliš známým a vyhledávaným sportem pro ženy. A to je velká škoda. Byla bych ráda, kdyby se soutěží účastnilo více žen.

Jaké jsou tvé sportovní plány v budoucnu?

Nad tím jsem ještě neuvažovala, ale samozřejmě se chci nadále zlepšovat a pokračovat v tomto sportu.

Užíváš nějaké doplňky výživy?

Snažím se dodržovat správný jídelníček, ale doplňky stravy nepoužívám žádné.

Díky za rozhovor. Chtěla bys někomu na závěr poděkovat?

Také děkuji za tento rozhovor, dále bych chtěla velmi poděkovat svému trenérovi Martinu Škorvánkovi za trpělivost a jeho čas, který mi věnoval, své rodině a přátelům, kteří mě podporují.


Adam Porteš

Adame, jsi spokojený se svým výkonem a průběhem celé soutěže?

Na soutěž jsem se připravoval poslední měsíc. Mým cílem byl stejný trojboj jako na MS ve Finsku, takže jsem spokojený, jelikož jsem měl teď spíše odpočinkový trénink, abych si odpočinul na další sezónu. Soutěž byla skvěle zorganizovaná a proběhla velmi rychle.

Jak dlouho ses na soutěž připravoval a jakou metodiku jsi k přípravě použil?

Jak jsem řekl před chvílí, nepřipravoval jsem se na závody dlouhou dobu. Využil jsem ve svém tréninku kombinaci intenzivního a objemového tréninku.

Pokud si dobře pamatuji, tak ses potýkal se zraněním.

Ano, minulý rok mi prasklo nějaké vlákno u prsa. Naštěstí už jej necítím a můžu jít do přípravy na 100 procent. Doufám, že se budu dalším zraněním jen vyhýbat.

Stejně jako Radomil Vašík se budeš připravovat na mistrovství Evropy RAW, jaké výkony plánuješ?

Výkony si dopředu radši moc neplánuji. Na ME RAW se připravím, jak to jen půjde, a doufám, že by tam mohlo padnout 730 - 750 kg. Na závodech bych chtěl také obsadit nějakou vítěznou pozici, takže by trojboj mohl být i vyšší.

Závodíš i v dresech, máš v dohledu v plánu i nějakou equip soutěž?

Příští týden mě čeká MČR v dresech. Už jsem začal s přípravou, ale co si budeme povídat, za dva týdny se na to moc připravit nedá. :) I tam bych pak chtěl zopakovat nebo dát i lepší výkon než na posledních závodech v dresech. Rozhodně bych měl jít přes 800 kg.

Dříve jsi dělal plavání. Jak ses dostal ke cvičení a k trojboji?

Dříve jsem závodně plaval. Po nějaké době už mě to přestalo bavit, jelikož jsem chtěl vyzkoušet něco nového. Začal jsem tedy chodit do posilovny s taťkou. Po nějaké době, možná 2 měsíce, se v posilovně objevil kamarád a ten začal cvičit mrtvý tah. Zaujalo mě to, tak jsem si doma našel, co je mrtvý tah. Pak jsem zjistil, že existuje něco jako silový trojboj, tak jsem neváhal a začal jsem jej cvičit.

Jaké jsou tvé budoucí sportovní plány?

V equip bych se rád už dostal nad 500 bodů Wilkse. A rád bych zvýšil mrtvý tah, který se mi od minulého roku moc nezlepšil.

Užíváš nějakou suplementaci?

V přípravné fázi nepoužívám skoro žádné suplementy. Jakmile se však dostanu do závodní fáze, tak využívám kreatin monohydrát, tribulus, protein a vlastní "nabuzovák".

Díky za rozhovor. Chtěl bys na závěr někomu poděkovat?

Chtěl bych poděkovat své rodině a přítelkyni, kteří mě neuvěřitelně podporují. Pak bych chtěl ještě poděkovat Ondřeji Houžvičkovi, který mi pomáhal v přípravné fázi. Ještě bych chtěl poděkovat TJ Olympia Zlín, díky kterým dnes závodím.


Mistrovství ČR juniorů a dorostu v klasickém (RAW) silovém trojboji 2016 - fotogalerie



Líbil se Vám článek?
Sdílejte ho na Facebook. Děkujeme.

Související články:

Diskuse k článku:
Reklama:
Uživatelské jméno:
Heslo:
Text:
...
Upozornit na novou odpověď e-mailem.
Před napsáním příspěvku nepřehlédněte pravidla diskusí. Děkujeme za jejich dodržování.

Zobrazit všechny příspěvky







Jméno: pamatovat
Heslo:



Erasport, s. r. o. • Svahová 1537/2, 101 00 Praha 10 - Vršovice • IČ: 29052131, DIČ: CZ29052131 • Kontaktní údajeZásady ochrany osobních údajů
Copyright © 2010-2019 Erasport, s. r. o. • Copyright © 2001-2019 Ronnie.cz • Ronnie.cz je registrovaná ochranná známka. • Historie změn
Publikování nebo další šíření obsahu serveru Ronnie.cz je bez písemného souhlasu společnosti Erasport, s. r. o. zakázáno.
Vyhledávání:
RSS     Internetový magazín  ::   Sportovní obchod  ::   Fitness TV  ::   Lidé  ::   Diskusní fórum  ::   Fitness akademie  ::   Fitness centra