Reklama:

Mistrovství ČR v bench-pressu
juniorů a masters 2013 - rozhovory II.

Ronnie.cz > Powerlifting > Osobnosti

Jak jsme Vás již informovali v předchozích článcích, v sobotu 16. 2. 2013 proběhl ve Zbýšově 9. ročník Mistrovství ČR v bench-pressu dorostu, juniorů a masters. Kromě výsledků a reportu jsme Vám přinesli i část rozhovorů s absolutními vítězi v jednotlivých věkových kategoriích. Nyní si můžete přečíst i odpovědi těch zbývajících. Opět jsem všem položila stejné otázky.

Všem dotazovaným děkuji za rozhovor a přeji jim co nejlepší výkony na následujících soutěžích. Adině přeji kromě toho i vše nejlepší k dubnovým narozeninám a ať jí vydrží elán co nejdéle.


Tereza Bečvaříková

Jako první jsem se ptala úspěšné Terezky Bečvaříkové, která se stala nejlepší dorostenkou mistrovství, pokořila dva české rekordy a Miroslavem Vackem byla oceněna jako nejlepší dorostenka za rok 2012.

Jak se vám závodilo?

Závodilo se mi dobře. Na závodech byla dobrá atmosféra. Líbilo se mi, jak se závodníci navzájem povzbuzovali. Také byly krásné ceny - medaile i poháry.

Jak hodnotíte svůj výkon?

Jsem ráda, že se mi podařilo hned dvakrát překonat národní rekord. I když jsem nezvedla 95 kg, jak jsem chtěla. Ale se svým výkonem jsem spokojená.

Jaké jsou vaše další plány?

V současné době se připravuji na mistrovství České republiky mužů a žen v Jihlavě. Byla bych ráda, kdybych se nominovala na mistrovství Evropy v Bratislavě.

Jak často trénujete?

Obvykle trénuji 4 - 5 dnů v týdnu.

Berete nějaké doplňky stravy?

Žádné doplňky stravy pravidelně neberu, ale občas si dám k snídani protein.

Chcete někomu poděkovat?

Chtěla bych poděkovat svým rodičům, kteří mě k tomuto sportu přivedli a stále mě v něm podporují. Děkuji také svému trenérovi Karlovi Leiblovi, že mě připravuje na závody, a vůbec celému našemu oddílu SK Olymp Fitness Nový Bor.


Klára Bártková

Ze stejného oddílu se stala mistryní republiky i Klára Bártková, která se představila v kategorii M1.

Jak se vám závodilo?

Závod se mi líbil, po náročné cestě z České Kamenice jsme se dočkali výborné organizace bez zbytečných prostojů. Celková atmosféra byla přátelská, to je důležité. Závodilo se mi dobře, protože jsem závodila pod dohledem mého trenéra Karla Leibla.

Jaké máte další plány?

16. března se koná MČR v Jihlavě, kde bych chtěla vybenčovat sto kilogramů. Zatím se mi to podařilo pouze na tréninku, adrenalin dělá svoje.

Jak často trénujete? Používáte nějaké doplňky stravy?

Trénuji dvakrát týdně bench-press, hraji badminton, mám fyzicky náročné zaměstnání, hra na tenorsaxofon je také docela namáhavá. Pokud náhodou vyhraji nějaké proteiny (nebo mi je daruje Olymp Nový Bor), ihned je spotřebuji.

Chcete někomu poděkovat?

Rozhodně chci poděkovat organizátorům a sponzorům soutěže, svému trenérovi a partě z Nového Boru za trpělivost, se kterou se mi věnují…


Jiří Krčmář

Z Mladé Boleslavi si přijel pro zlato v kategorii mužů M2 Jiří Krčmář.

Jak se vám závodilo, jak hodnotíte svůj výkon?

Soutěž byla připravena moc dobře, s ohledem na podmínky vše probíhalo, jak mělo. Trochu problém u nás těžších borců byla rozcvičovna, kde jsme se prali o místo, ale to je jen drobnost, která se nedala vzhledem k budově asi jinak řešit. Na soutěži jsem byl moc spokojen s tím, že sál byl zaplněn a lidé fandili, což mám rád a rozhodně je to lepší než obrovská hala, kde je pár lidiček. Co se týká výkonu, jsem také spokojen, vzhledem k tomu, že jsem letos nemohl moc trénovat - velká pracovní zátěž a změna posilovny. S výkonem 232,5 kg jsem spokojen.

Vaše plány do budoucna?

Plány do budoucna jsou open mistrovství ČR, to jest všechny věkové kategorie, zhruba v půlce března v Jihlavě a na začátku dubna mistrovství světa masters v Praze.

Jak často trénujete, používáte nějaké doplňky stravy?

Co se týká trénování, jsem člověk spíše s pomalým metabolismem, a tak tři tréninky do týdne jsou mým maximem a dávám přednost tvrdým a dlouhým tréninkům s velkými váhami a potom kvalitní odpočinek a strava. Strava a kvalitní doplňky jsou základem pro tento sport, protože bez toho nelze budovat kvalitní svalovou hmotu. Důležitá jsou BCAA, kreatin a také proteinové nápoje, které doplní vše potřebné pro růst svalů.

Chcete někomu poděkovat?

Mé poděkování patří určitě manželce, která mne podporuje a fandí, kolegům v oddíle a v neposlední řadě státnímu trenérovi Petru Slaničkovi, který nás koučoval v USA, odkud jsem přivezl druhé místo z MS. Závěrem bych chtěl poděkovat pořadatelům za krásné závody a rozhodčím za kvalitní výkon.


Petr Lahoda

Jako posledního muže jsem vyzpovídala Petra Lahodu ze Sokola Rosice. Nebyl sice vítězem kategorie M1, ale jako jediný udělal nový český rekord.

Jak hodnotíš soutěž a svůj výkon, jak se ti závodilo?

Soutěž byla výborně organizovaná, všechno klapalo. Možná by bylo vhodné oddělit od sebe do budoucna soutěže juniorů a masters, nebo alespoň oddělit dopoledne a odpoledne. Závodníci v mé kategorii M1 tam museli být od rána do večera. Líbilo se mi i to, že přijela dopingovka - mě jako rekordmana brali taky. Jsem zastánce čistého sportu - bez dopingu - a myslím si, že dopingové kontroly by klidně mohly probíhat častěji a klidně i u nižších soutěží. Samozřejmě jsem moc rád, že se mi podařilo dosáhnout českého rekordu. Víš, při závodech jsem vždycky dost nervózní a projevuje se to hlavně u bench-pressu, kde ani tento český rekord zdaleka nedosahuje výkonů v tréninku během přípravy.

Další plány?

Chystám se na MS masters v bench-pressu, to je letos konané v dubnu v Praze. Pak koncem dubna mistrovství ČR masters v silovém trojboji a v červenci ME v silovém trojboji masters v Lucembursku.

Chceš někomu poděkovat?

Poděkování patří mé manželce Simoně za toleranci, podporu a vynikající hovězí steaky a Vaškovi Patočkovi jako super sparingovi, kamarádovi a trenérovi v jedné osobě.

Používáš doplňky stravy a jak často trénuješ?

Používám multivitamín, céčko a sem tam kreatin monohydrát, BCAA. Myslím, že je úloha doplňků stravy hodně přeceňovaná, sám to používám spíš pro dobrý pocit. Hlavní je trénink a strava. Trénuju dvakrát až třikrát týdně, vždy těžce. Pouze v mimosoutěžním období nepoužívám dres na dřepy a mrtvý tah. Dřep jedu samostatně, k benči někdy přidám mrtvý tah. Používám prakticky pouze hlavní cviky, na nic jiného nemám čas. Výjimka je bench-press, tam jedu občas dotlaky.


Adina Hyková

Na závěr jsem si nechala rekordmanku a zároveň nejstarší ženu šampionátu, Adinu Hykovou. Položila jsem jí stejné otázky, ale nakonec z toho vznikl monolog, který by byla škoda neotisknout celý.

Abych se přiznala, na tyhle závody jsem ani jet nechtěla. Už loni po ME v benči masters, kde se mi tak zadařilo, jsem se věnovala přípravě toho svého svěřence Vojty Vyskočila na mistrovství oblastí 2. 2. 2013, kterým každoročně začíná soutěžní sezóna. Sama jsem trénovala spíše jen kondičně, když mi zbyla hodinka času, a plánovala, že až bude mít Vojta po soutěži, začnu natvrdo já a do dubnového MS snad něco natrénuju. Jenže těsně před Vánoci Vojta chytil plané neštovice, přes svátky měli v posilovně otevřeno jen sporadicky a na pár hodin, oba tam dojíždíme, po Novém roce odjeli se školou na hory, zkrátka v době, kdy jsme měli v tréninku finišovat, doháněli jsme skluz a na moje tréninky nezbýval čas, a to ani nemluvím o svých dalších "aktivitách", kam všude musím dojíždět vlakem a chodit skoro 4 km pěšky. Zkrátka, že bych závodila na MČR už 16. února, na to jsem ani nepomyslela.

"Načala" mě Hanka telefonátem po Vojtově soutěži, kdy mi nabídla, že by mě chodovští závodníci mohli naložit cestou, že asi budou mít místo v autě, kterým do Zbýšova pojedou. Jen sotva jednou, či 2x do roka se setkávám s kolegy z branže od té doby, co jsem se "zakrtkovala" v Krtech, daleko od dění, bez sparing parťáků, které bych mohla nazývat svými... (Nějak mi "naskočily" vzpomínky...) Prostě jsem se k chodovské výpravě ráda připojila. Vstávání ve 4 ráno se projevilo v cíli cesty citelnou únavou, až útlumem, který se nedařilo zahnat ani kombinací kávy a energy drinku, a při rozcvičování se mi už (jindy obvyklých) 55 kg zdálo děsně těžkých. Opravdu s velkými obavami jsem šla na 1. pokus se 70 kg. Když se rozsvítila všechna 3 světla, oddechla jsem si, ale i druhým pokusem jsem raději "zůstala při zemi". 72,5 se povedlo, tak jsem kývla na Hančin návrh a dala si naložit 77,5, což bylo o 2,5 kg víc, než stačilo loni k vítězství na ME. Tři bílá světla překvapila asi nejvíc mě samotnou. Další odolná bariéra tedy přece konečně padla (tedy hodnoceno od roku 2009, kdy mě skolila borelióza, a když se mi povedlo se z nejhoršího vylízat, stagnovala jsem tři roky mezi 70 - 75 kg).

Start v kategorii M4 se překvapivě zdařil a nominace na dubnové MS masters v benči je "v kapse". Šampionát je letos v Praze, což je pro mne obzvláště příznivá situace, neboť si mohu svoji státní reprezentaci zafinancovat úsporami z vlastního starobního důchodu. Sponzora už 12 let nemám a několikrát za ta léta jsem musela MS i ME vzdát bez boje, když jsem neměla na cestu a pobyt v místě konání.

Letos je "konstelace" příznivá, zbývá ji využít a zabojovat. Zbýšovská soutěž byla příjemná, organizačně bezchybně zvládnutá a celková atmosféra mě doslova nabudila k ještě usilovnější práci na sobě. Urvat si pár hodin klidu pro sebe mi dělá problém, zvláště v prvních měsících po novém roce. Každoročně se totiž začátkem roku objeví zájemci o posilovací cvičení. Svoji pomoc a radu sice nabízím průběžně, ale znáš to - celý rok se lidi vymlouvají, že nemají čas cvičit, ale "novoroční předsevzetí" to je jiná, a tak se snažím vyhovět úplně každému.

Ve 4 km vzdálené Jesenici mají v hotelu za městem celkem dostatečně vybavenou malou posilovničku, kam se vejdou jakž takž 4 cvičící, takže pokud se mám věnovat individuálně začínajícím, většinou starším zájemcům, rozdělujeme se do dvojic a 2x týdně se střídáme po cca 80 minutách celé odpoledne. Tam docházím pěšky. Lidem se posilovací cvičení hodně líbí (cviky jim nakreslím a rozdám) a jsou překvapeni, když skutečně už po pár týdnech jejich dlouholeté bolístky povolují a celkově se cítí lépe. Momentálně v Jesenici cvičím se třemi dvojicemi "novoročních předsevzetí" a jedním mladíkem po operaci kolene.

V Rakovníku pak (23 km vlakem) 2x v týdnu asistuju Vojtovi při tréninku a v čase před, nebo po jeho tréninku si zacvičím já. Dojíždění vlakem opravdu zabere spoustu času, ale zase ve vlaku je možnost si číst, tedy nepřisedne-li si někdo známý a nemele celou cestu.

Tyhle první měsíce roku bývají tedy dost hektické, ale snad se ještě nestalo, aby ti, co si dali to "předsevzetí", vydrželi cvičit déle než do konce března. Pak když na sebe náhodou narazíme na ulici, se mě skoro stydí potkat a začínají obvyklé výmluvy. Možná dělám chybu, když si za své služby říkám o pouhých 50 Kč za "lekci". Vlastním osvědčení trenéra II. třídy silových sportů a kurz jsem dělala u Petra Stacha. Mám i masérský kurz, také z jeho školy (sportovní a rehabilitační masáže), z roku 2008, ale "živnost" neprovozuju, nemám prostory, tak funguju jen občas pro známé za symbolickou odměnu. No, na zbohatnutí to všechno není, ale alespoň si můžu cca 2x do roka dopřát kreatin, BCAA, night protein a něco, co mi poradí Pavel Schauer, který pak ty produkty obratem pošle. No, vlastně hned si o něco musím napsat, když mě čeká to MS, že jo?! Včera mi šel trénink moc dobře. Vojta se rozhodl na další soutěže nejet, bude se teď věnovat raději učení k maturitě, a já tak budu trénovat sama sebe.

Víš, to MS masters v benči bude 18 - 21. dubna. Už proto moc chci dát tam dobrý výkon, protože hned 22. dubna mám ty sedmdesátiny. Jo a taky jsem ráda, že mě vzali ve Zbýšově na dopingovku. Občas mám totiž pocit, že si pár lidí myslí, že něco "zobu" - tak alespoň budu moci ukázat papír, který potvrdí, že to, co "vyvádím", je prostě jen chtění a vůle. A taky se těším, že po MS zase vyrazím na pár dní za dcerkou do Německa a budeme lézt po stěnách a třeba i po horách, kdyby bylo už hezky. To lezení mi dělá moc dobře na záda a ty moje artrotické klouby a odreaguju se i psychicky. Drž mi palce, ať vše ve zdraví absolvuju, a těším se, až se zase uvidíme. Bylo to u vás fajn a díky za péči i báječné pohoštění. Mějte se všichni a ať se daří.


Líbil se Vám článek?
Sdílejte ho na Facebook. Děkujeme.

Související články:

Diskuse k článku:
Reklama:
Uživatelské jméno:
Heslo:
Text:
...
Upozornit na novou odpověď e-mailem.
Před napsáním příspěvku nepřehlédněte pravidla diskusí. Děkujeme za jejich dodržování.

Zobrazit všechny příspěvky







Jméno: pamatovat
Heslo:



Erasport, s. r. o. • Svahová 1537/2, 101 00 Praha 10 - Vršovice • IČ: 29052131, DIČ: CZ29052131 • Kontaktní údajeZásady ochrany osobních údajů
Copyright © 2010-2019 Erasport, s. r. o. • Copyright © 2001-2019 Ronnie.cz • Ronnie.cz je registrovaná ochranná známka. • Historie změn
Publikování nebo další šíření obsahu serveru Ronnie.cz je bez písemného souhlasu společnosti Erasport, s. r. o. zakázáno.
Vyhledávání:
RSS     Internetový magazín  ::   Sportovní obchod  ::   Fitness TV  ::   Lidé  ::   Diskusní fórum  ::   Fitness akademie  ::   Fitness centra