Reklama:

Pohár starosty města Zbýšova v silovém trojboji dorostu a juniorů 2017 - rozhovory se závodníky

Ronnie.cz > Powerlifting > Osobnosti

Pohár starosty města Zbýšova v silovém trojboji dorostenců
a juniorů 2017
- výsledky
Pohár starosty města Zbýšova v silovém trojboji dorostu a juniorů 2017
- reportáž
Závody v silovém trojboji dorostu a juniorů Pohár starosty města Zbýšova se těšil rekordní účasti. Ze soutěže, na které padla celá řada národních rekordů, jsme Vám již přinesli výsledky i podrobnou reportáž s rozsáhlou fotogalerií, dnes si navíc můžete přečíst rozhovory s vítězi jednotlivých kategorií.

O závodech, tréninku i přípravě se rozhovořili Ákos Labát, Jolana Moravcová, Jakub Hlaváč a Michaela Kanátová.


Ákos Labát

Ákos Labát (ŠK SPC Častá) je vítězem kategorie juniorů i absolutní vítěz celé soutěže. Štítek s jeho jménem bude umístěn na putovní pohár, který je vystaven na Městském úřadě ve Zbýšově. Předvedl výkon 810 kg a 451,25 bodů Wilkse.

Jak ses dostal k silovému trojboji?

K silovému trojboju som sa dostal na strednej škole, kde som začal chodiť do posilňovne. Trénoval som s ťažkými váhami a zapáčilo sa mi to. Trénujem od svojich 14, teda už skoro 8 rokov.

Tvůj prozatím největší úspěch?

Najväčší úspech pre mňa je to, že som sa dostal na majstrovstvá sveta v silovom trojboji, kde som sa umiestnil na druhom mieste.

Jak hodnotíš svůj výkon ve Zbýšově?

Svoj výkon hodnotím celkom pozitívne, splnili sme všetko, čo bolo v pláne... okrem drepu, tam som chcel dať väčší výkon, ale kôli neuznanému druhému pokusu sme nemohli riskovať.

Jaké máš další sportovní plány?

Ďalej ešte nemám nič konkrétne na pláne, ale hlavné je napredovať a zvyšovať svoje výkony na ďalšie súťaže.

Jaký je tvůj oblíbený cvik?

Mojím obľúbeným cvikom je mrtvý ťah a cviky s ním súvisiace.

Zbývá ti čas na nějaké koníčky?

Jediným mojím koníčkom je posilňovanie, je to dôležitá súčasť môjho života. Trénujem 3 - 4x do týždňa.

Chceš touto cestou někomu poděkovat?

Chcem poďakovať trénerovi a kaźdému, kto mi pomáha pri tréningoch alebo aj ináč mimo posilňovne.


Jolana Moravcová

Další oslovenou se stala vítězka kategorie juniorek Jolana Moravcová z TJ Svitavy. Tato závodnice vytvořila tři nové národní rekordy, nazvedala 335 kg a získala 352,41 bodů Wilkse.

Jak ses dostala k silovému trojboji, jak dlouho cvičíš?

K silovému trojboji jsem se dostala v létě roku 2015. V té době jsem začala cvičit v posilovně místního oddílu silového trojboje (TJ Svitavy). Můj cíl byl ale tehdy jiný. Cvičení pro mě v té době znamenalo spíše honbu za dokonalou postavou. Sem tam jsem si zkusila jednu ze silových disciplín, ale nijak zvlášť mě to tenkrát nebavilo. V té době se blížily závody družstev, kam chtěl náš oddíl nasadit čistě holčičí tým. A tak nastala vlna přemlouvání, jejímž výsledkem bylo to, že jsem skutečně v záři stála celá rozklepaná poprvé pod činkou a čekala na povel "dřep". Stačily jedny závody a já jsem si powerlifting naprosto zamilovala.

Co se týče cvičení, tak jsem ke sportu měla velmi blízko už odmalička. Spoustu let jsem tancovala, jezdila na in-linech a kole, běhala. Silový trojboj mě ale pohltil natolik, že většina ostatních sportovních aktivit šla stranou.

Největší úspěchy?

Osobně moc neberu v potaz medailové úspěchy a vždy se spíš těším z výsledků a nových maximálek. Nejhrdější jsem na překonané národní rekordy v mé váhové kategorii (dřep 130 kg, MT 165 kg a total  355 kg). Už jen proto, že vím, jak na každý posun tvrdě dřu. A pak také na to, že jsem se letos mohla zúčastnit Mistrovství Evropy v RAW silovém trojboji v Dánsku. To je zkušenost, kterou si nekoupíš. Ze začátku jsem všude žertovala, že tam jedu spíše jen leštit činku pro soupeřky (smích), ale ve výsledku jsem měla dokonce příležitost poprat se o "malou medaili" z mrtvého tahu. Bronz mi tam utekl o pouhých 2,5 kg.

Jak hodnotíš svůj výkon ve Zbýšově, jak jsi spokojená?

S výkonem jsem nadmíru spokojená. Rozhodně jsem nečekala, že bych si z tohoto závodu mohla odvézt první místo absolutně mezi juniorkami. Také mě potěšilo další zlepšení na mrtvém tahu, který jsem za dva měsíce posunula o 12,5 kg.

Další sportovní plány?

V říjnu mám v plánu zúčastnit se Českomoravského poháru dorostenců a juniorů (RAW). Protože mi tento rok bude 23, bude se jednat o mou poslední soutěž v mládežnické kategorii. A co se týče těch časově vzdálenějších plánů? Ráda bych se do budoucna znovu zúčastnila nějakého mezinárodního závodu. Na to si ale ještě nějakou dobu počkám. Bude potřeba na sobě pořádně zapracovat a přiblížit se alespoň trošku těm skvělým výkonům, co dávají ženy v mé váhové kategorii na mezinárodní scéně.

Oblíbený cvik?

Nedá se říct, že bych měla jen jeden oblíbený cvik. V podstatě mám ráda každý, který mě dostane blíž k vysněným cílům. Ať se jedná o dřep, nebo o cviky na core, všechno je skvělé. Na druhou stranu jsem si vědoma toho, že u silových disciplín dost záleží na tom, v jaké z nich se mi v daném momentu zrovna daří posouvat. Třeba ještě před rokem jsem měla naprostý odpor k mrtvému tahu, pramenící z dlouhodobé stagnace. A teď? Na každý trénink se těším. Jestli bych mohla otočit otázku, tak mě spíš napadá, že bych mohla na 100 % říct, který je ten neoblíbený. Dlouhodobě se nemáme rádi například s mrtvým tahem z deficitu a tahem s pauzou. (smích)

Zbývá ti čas na další koníčky?

Upřímně řečeno, už moc ne. Většinu času totiž pohltí kombinace tréninků powerliftingu, studia na vysoké, brigády a dalšího. Jediný koníček, který mi zůstal z dřívějška, je vlastně tancování. Ani to už ale nedělám aktivně, pouze učím malé děti. Na druhou stranu musím říct, že mě powerlifting naučil organizovat si svůj čas. Ještě před dvěma roky bych si nedokázala představit, že bych mohla stíhat tolik tréninků týdně a přitom dělat vše na tolik procent.

Jak často trénuješ a jaký tréninkový systém využíváš?

V současné době trénuji pětkrát týdně systémem, který vychází z amerického Westside Barbell. Dva dny v týdnu jsou zaměřeny na spodní část těla, dva na vrchní část a jeden je fullbody trénink, složený z pomocných cviků, kterými cílím na své slabiny. Trénink se ale mění s ohledem na fázi mé přípravy.

Chceš touto cestou někomu poděkovat?

Obrovské díky patří mému příteli a sparingovi Dominikovi, který je mou obrovskou oporou v závodní i mezizávodní sezóně. Také mému trenérovi Radomilu Vašíkovi, který mě provází powerliftingovou přípravou již čtvrtý měsíc a díky němuž dosahuji v poslední době výsledků, o kterých by se mi před půl rokem ani nesnilo. A samozřejmě děkuji mé rodině a přátelům, kteří mě podporují v tom, co dělám.


Jakub Hlaváč

Nejúspěšnějším dorostencem se ve Zbýšově stal Jakub Hlaváč, reprezentující TJ Sokol Rosice. Jakub nazvedal 555 kg a získal tak 349,93 bodů Wilkse.

Jak ses dostal k silovému trojboji, jak dlouho cvičíš?

S pravidelným cvičením v posilovně jsem začal před rokem a půl. Poprvé jsem vkročil do posilovny s úmyslem zmenšení mého poněkud většího břicha a možná i nabrání nějakých svalů. Cvičil jsem podle kulturistického tréninku, se kterým mi pomohl kamarád z posilovny, a už po prvních dvou týdnech cvičení jsem zjistil, že tahle dřina je pro mě něco víc než jen koníček. Pak jsem tomu začal věnovat víc a víc času, začaly úpravy jídelníčku, suplementace, vždyť to znáte… Později jsem zjistil, že mnohem víc než svalový přírůstek mě potěšila nová maximálka na cvicích a začal jsem vyhledávat tohle uplatnění. V lednu letošního roku jsem se přidal k TJ Rosice a zde jsem se poprvé setkal s trojbojem.

Největší úspěchy?

Tady Vám toho asi tolik nepovím, jelikož ve Zbýšově se konaly moje teprve druhé závody. Poprvé jsem se objevil v Jihlavě na republikovém mistrovství v bench-pressu a obsadil jsem tam 5. místo. Zbýšov nepochybně považuji za větší úspěch.

Jak hodnotíš svůj výkon ve Zbýšově, jak jsi spokojený?

Do Zbýšova jsem jel s pocitem, že to zkusím a uvidím. Že dopadnu takto, jsem nečekal, a spokojenost je velká. Se svým výkonem jsem nyní spokojen, nicméně je spousta věcí, které potřebují ještě hodně vypilovat. Zejména čekání na povely.

Další sportovní plány?

Zatím nemám přesně naplánované, kterých soutěží se zúčastním. Nicméně tvrdý trénink pokračuje nepřetržitě dál.

Oblíbený cvik?

Jednoznačně dřep. Jsem zastáncem toho, že nohy jsou základ, na nohou to stojí.

Zbývá ti čas na další koníčky?

Nejsem typ člověka, který by si kvůli tréninku v posilovně něco zakazoval, a na ostatní koníčky si čas vždy najdu. Mimo trojboj mě baví airsoft, hasiči, hra na kytaru a banjo a společenské tance. Ano, nasoukat se do obleku a potom se v něm více pohybovat je někdy docela problém při mých rozměrech. (smích)

Jak často trénuješ?

Jelikož mám posilovnu blízko domu, tak chodím trénovat většinou čtyřikrát týdně, pokud tedy nejedu na dřepu hardcore váhy a dokážu do posilovny dojít. Během přípravy na závody pak třikrát týdně.

Chceš touto cestou někomu poděkovat?

Určitě ano, především Václavu Patočkovi. Za to, že mě připravoval na závody a naučil mě vše, co se trojboje týče, a taky rodičům, že mě i přes moje stravovací návyky živí. Děkuji. Ještě bych chtěl něco vzkázat lidem, co se taky věnují powerliftingu závodně. Nehroťte to tak... Nemyslím tím jen přípravu a zbytečné řešení detailů, které jsou sotva znát, ale i třeba chování na závodech. Děláme to přece proto, že nás to baví.


Michaela Kanátová

Nejlepší dorostenkou byla ve Zbýšově Michaela Kanátová z TJ Olympia Zlín. Michaela vybojovala 352,41 bodů za nazvedaných 335 kg. Kromě toho vytvořila nové národní rekordy ve všech disciplínách.

Jak ses dostala k silovému trojboji?

K silovému trojboji mě přivedl táta, který se mu závodně věnuje 30 let. Silově jsem se začala připravovat asi v srpnu loňského roku. Předtím jsem si zašla jen párkrát s tátou zacvičit, pak jsem se rozhodla to také zkusit a začala se silově připravovat na své první závody.

Jaký je zatím tvůj největší sportovní úspěch?

Na svůj největší úspěch teprve čekám. Zatím všechny soutěže beru jako cenné zkušenosti.

Jak hodnotíš svůj výsledek ve Zbýšově?

Můj výkon ve Zbýšově nebyl takový, jaký jsem si představovala, a to zásluhou alergické reakce a únavy z cesty. Ale přesto jsem velice šťastná, že jsem tady poznala další skvělé závodníky a závodnice.

Jaké máš další plány?

Mým aktuálním plánem jsou závody v Sedlčanech a poté se kvalifikovat z Českomoravského poháru na MS v klasickém silovém trojboji 2018.

Tvůj nejoblíbenější cvik?

Na tuto otázku je velice jednoduché odpovědět. Mým oblíbeným cvikem jsou na sto procent dřepy.

Zbývá ti čas na další koníčky?

Ano, zbývá mi čas na spoustu dalších koníčků, jako je vaření, čtení, malování, klarinet atp.

Jak často trénuješ?

Trénuji většinou 3x týdně.

Chtěla bys touto cestou někomu poděkovat?

Chtěla bych poděkovat taťkovi jako skvělému trenérovi a mamce jako super sparingpartnerovi. (úsměv)


Děkuji za rozhovory a všem dotazovaným přeji spoustu skvělých sportovních výkonů i osobních úspěchů.


Související články:

Diskuse k článku:
Reklama:
Uživatelské jméno:
Heslo:
Text:
...
Upozornit na novou odpověď e-mailem.
Před napsáním příspěvku nepřehlédněte pravidla diskusí. Děkujeme za jejich dodržování.

Zobrazit všechny příspěvky







Jméno: pamatovat
Heslo:



Erasport, s. r. o. • Svahová 1537/2, 101 00 Praha 10 - Vršovice • IČ: 29052131, DIČ: CZ29052131 • Kontaktní údaje
Copyright © 2010-2017 Erasport, s. r. o. • Copyright © 2001-2017 Ronnie.cz • Ronnie.cz je registrovaná ochranná známka. • Historie změn
Publikování nebo další šíření obsahu serveru Ronnie.cz je bez písemného souhlasu společnosti Erasport, s. r. o. zakázáno.
Vyhledávání:
RSS     Internetový magazín  ::   Sportovní obchod  ::   Fitness TV NOVÉ  ::   Diskusní fórum  ::   Fitness akademie  ::   Fitness centra