Reklama:

Mistrovství ČR v klasickém (RAW) silovém trojboji dorostu a juniorů 2017 - reportáž

Ronnie.cz > Powerlifting > Soutěže

Jak jsme Vás již informovali v pozvánce a ve výsledcích, v sobotu 21. ledna se uskutečnilo v tělocvičně u pražského Hotelu Chodov páté Mistrovství v klasickém (RAW) silovém trojboji dorostu a juniorů. Závody měl na starost Milan Špingl se svým oddílem Powerlifting TJJM Chodov a organizaci zvládli na jedničku. Účast byla dokonce vyšší než na Mistrovství v klasickém (RAW) silovém trojboji mužů a žen, které se konalo týden předtím. Tuto sobotu se soutěže zúčastnilo 71 závodníků.

V dorostenkách si v absolutním pořadí třetí místo vybojovala Magdalena Váchalová z SK Zlobr Sedlčany, ta nazvedala 262,5 kg a 282,26 bodů. Jako druhá se umístila Michaela Kanátová z TJ Olympia Zlín s rekordním totalem 302,5 kg a 295,24 body. A na prvním místě skončila Karolína Adamová, která nasadila národní rekord ve všech disciplínách. Zvítězila se součtem 282,5 kg a 333,81 body.

Kategorie juniorek byla nejméně obsáhlá. Na třetím místě skončila Michaela Radová z TJ Spartak Chodov s 295 kg a 342,32 body, druhé místo obsadila Tereza Sluková se součtem 290 kg a 348,06 body, první místo právem ukořistila místní Štěpánka Židová, která taktéž nasadila národní rekord ve všech disciplínách. Štěpánka nazvedala 337,5 kg a 366,89 bodů.

V absolutce dorostenců se na třetí místo probojoval Aleš Krušina z SK Zlobr Sedlčany s totalem 525 kg a 336,52 body, na druhé Martin Prokop z místního oddílu Powerlifting TJJM Chodov, který nazvedal 565 kg a 337,64 bodů. Na prvním místě se s rekordním totalem ocitl Karel Rada z Fitness Staňkov. Ten zapsal 560,5 kg a 375,48 bodů. S Karlem a Martinem jsme pro Vás připravili rozhovor.

V nejobsáhlejší kategorii juniorů jsme mohli zaznamenat pozoruhodné výkony, dokonce i rekordní. Jiří Váchal z SK Zlobr Sedlčany obsadil třetí místo s totalem 658 kg a 413,75 body, druhé pak Jan Hanáček z Powerlifting Brno s 685 kg a 414,29 body. První místo obsadil také sedlčanský závodník Jaroslav Němec. Jarda nasadil národní rekord ve dřepu a v totalu, který činil 713,5 kg. Zajistil si tak 437,31 bodů a absolutní vítězství.


Hynek Fránek

Jak se ti závodilo? Jsi spokojený se svým výkonem?

Závody byly perfektně zorganizované a vše hladce odsýpalo, což mi vyhovovalo. Pro mě zatím asi nejlepší závody, co se týče podmínek jak rozcvičovny, tak rychlostí nástupu na činku. S výkonem jsem spokojený, především se dřepem, kde jsem udělal nový národní rekord. V plánu bylo sice zapsat o pár kilo víc, ale nemůže vyjít vše.

Slyšel jsem, že svěřenci Vladimíra Popa z Vašeho oddílu vykazují známky signifikantního zlepšení. Také ti pomáhá se sestavováním tréninkových jednotek?

Ano, s Mírou jsme začali spolupracovat na podzim roku 2015 a od té doby mě vede. Píše mi tréninkové plány a pomáhá s technikou cviků. Víš, u nás je ohledně silového tréninku hrozně málo informací. A v republice jsou asi dva lidé, co tomu rozumí. Za signifikantním růstem celé skupiny stojí Mírova tréninková filozofie a jeho program, který kombinuje například poznatky z tréninku ruských vzpěračů, ale i moderní tréninkové metody jako třeba RPE. Já jsem pod jeho vedením udělal obrovský progres, třeba právě na dřepu rovných 50 kg za rok, což si myslím, že je velmi slušné. Každý závodník z našeho oddílu Powerlifting Brno má neustálý progres .

Plánuješ také, jako mnoho ostatních, start na mistrovství Evropy RAW?

Závodit na ME byl jeden z cílů, které jsem si dal, když jsem začínal závodit. Zatím na to nemám výkonnost, takže tento rok spíš ne. Nerad bych si jel pro 10. místo. (smích) Možná příští rok, kde je změna v kalendáři mezinárodních soutěží IPF. ME je až ke konci roku. Vše se bude odvíjet od výkonnosti.

Co si tě pamatuji ze soustředění mládeže ČSST, tak jsi s trojbojem začínal. Baví tě tento sport? Vidíš v něm budoucnost?

Řekl bych, že mě baví čím dál víc. Po prvních závodech, kde jsem pokazil, co jsem mohl, jsem měl sto chutí se na to vykašlat. Byl jsem neustále přetrénovaný a s nic moc technikou. Pak jsem vyhledal Vladimíra Popa a od té doby mě baví každý trénink a každý závod se posunuji. Koho by nebavil progres? Když jsi nakousnul soustředění ČSST, tak to byl pro mě neuvěřitelně motivační zážitek. Poznal jsem spoustu super lidi, se kterými jsem doteď v kontaktu. A hlavně jsem si odnesl hodně informací o technice a zdravotních aspektech trojboje. Myslím, že by je svaz měl pořádat každý rok. I vícekrát ročně. K té budoucnosti - myslím, že RAW divizi čekají do budoucna skvělé věci. Stačí se podívat na množství závodníků na RAW soutěžích a je jasné, že ten boom jen tak nepoleví.

Díky za rozhovor, Hynku, ať se ti daří. Chceš také někomu poděkovat?

Předem bych chtěl poděkovat své rodině a přítelkyni za podporu. Dále Vladimíru Popovi za koučink, klukům z oddílu Powerlifting Brno za pomoc na trénincích a na závodech. Všem kamarádům, kteří mě podporují a jezdí se mnou na závody jako otroci. Nesmím zapomenout na firmu Smartlabs, která mi dodává suplementaci. A děkuji i tobě, Ondro, za příležitost k rozhovoru.


Karel Rada

Jsi spokojený se svým výsledkem? Myslíš, že byla organizace soutěže zvládnutá v pořádku?

Organizace závodu byla dobrá, nebylo zde žádné dlouhé čekání mezi pokusy, nakladači skvěle asistovali a hlavně povzbuzovali, což je pro mě veliká podpora. Se svým výkonem jsem velice spokojený, jelikož se mi povedlo zvednout všech devět pokusů. Zároveň jsem vytvořil tři národní rekordy - ve dřepu, mrtvole a celkovém trojboji. Ve dřepu jsem zvýšil svůj rekord na 215 kg, na bench-pressu jsem zvedl 115 kg a v mrtvole jsem navýšil rekord na 230,5 kg s celkovým výsledkem 560,5 kg. Nakonec jsem vybojoval první místo v kategorii do 83 kg a v absolutním pořadí.

Stejně jako tvůj otec dosahuješ na soutěžích dobrých výsledků, pomáhá ti se sestavováním tréninků?

Ano, na každý závod mi sepíše individuální trénink, kterého se snažím poctivě držet, a zatím mi to vyhovuje.

V březnu se v Dánsku koná mistrovství Evropy RAW, plánuješ účast?

Této soutěže se určitě chci zúčastnit. Zatím jsem v nominaci na třetím místě, proto doufám v nějaké slušné umístění. Nyní si dám týden pauzu a poté zahájím přípravu na tyto závody.

Jaké jsou tvé ambice do budoucna?

Rád bych se vyhnul jakýmkoliv větším zraněním a i nadále pokračoval ve zlepšování techniky a maximálek. Pokud zdraví vydrží, tak bych se po mistrovství Evropy vydal i na mistrovství světa RAW.

Díky za rozhovor, chtěl bys touto cestou také někomu poděkovat?

Chtěl bych poděkovat celé své rodině a všem, co mi fandí, ale především svému tátovi a strejdovi Lubošovi, bez kterých bych takové výkony nikdy neměl.


Martin Prokop

Martine, jsi spokojený se svým výkonem a s průběhem celé soutěže?

Spokojený určitě jsem, cílem bylo jít v totalu přes 550 kg, obhájit titul a získat národní rekord ve dřepu. To se mi vše povedlo. Překvapil mě především výkon v bench-pressu, kdy jsem šel daleko za svá očekávání. Na mrtvém tahu jsem sice neměl nejlepší den, ale na vítězství to stačilo, takže spokojenost. Co se týče organizace, tak byla samozřejmě špičková. Jak jinak, když závody pořádal náš oddíl Powerlifting TJJM Chodov (smích). Ne, závodilo se mi opravdu dobře. Časově všechno krásně odsýpalo, závodili jsme na zbrusu novém vybavení, které jsme ještě v pátek večer vybalovali, nakladači byli perfektní, což bohužel stále není samozřejmostí. Měli jsme celkem hezké rozcvičovny, mezi závodníky vládla dobrá nálada - vše, co si jen člověk může přát.

Jak dlouho ses na soutěž připravoval a jaké metodiky jsi k přípravě využil?

Na závody jsem se připravoval necelé dva měsíce (od oblasti EQ na konci listopadu), což není úplně dlouhá doba, nicméně to stačilo na nějaké to zlepšení, takže spokojenost. Žádnou obecně známou metodiku jsem nepoužil, trénoval jsem dost intuitivně, protože skloubit RAW trénink s tréninkem v dresu bývá občas dost komplikované. Člověk je z těch tréninku dost unavený... Trénoval jsem tedy většinou 3 - 4x a snažil jsem se odjet všechny závodní disciplíny jak RAW, tak EQ, ale občas už se to prostě nedalo, takže jsem musel dát něco lehce, anebo vynechat úplně. Vše jsem tak nějak konzultoval s naším oddílovým chytrákem Romanem Šulákem, ale to se většinou týkalo pouze techniky cviků, popř. doplňků, jinak jsem si jakousi kostru tréninku skládal sám. Teď se chystám odzávodit ještě MČR v dresu. Pak už to nebude tak hektické, protože se nebudu muset připravovat na dva závody naráz.

Stejná otázka jako u všech ostatních - plánuješ start na mistrovství Evropy v Dánsku?

Start na ME jsem neplánoval celou přípravu, byl jsem stále unavený z tréninků a myslel jsem si, že budu rád, když dám nějaký úctyhodný výkon na MČR. Vůbec jsem necítil žádnou formu, takže jsem to nechal běžet. Nicméně pár týdnů před MČR jsem se tak nějak rozzvedal a říkal jsem si, že by to nemuselo být až tak špatné, jenže už bylo pozdě a nominace byla uzavřena. Takže bohužel. Alespoň bude více prostoru pro trénink v dresu - tam se na ME do Španělska chystám.

Jak jsi se dostal ke cvičení a k trojboji? Máš nějakou vyloženě oblíbenou disciplínu?

Ke cvičení jsem se dostal jako většina lifterů - byl jsem tlustý vepř a chtěl jsem s tím něco dělat, což se sice ze začátku docela dařilo a dokázal jsem ze sebe udělat hezkého kostíka, ale vždycky mě to táhlo spíše k těžkým vahám (taky trochu proto, že jsem celkem líný a nechce se mi jezdit víc opakování). K trojboji jsem se dostal přes kamaráda ze školy, který jednou přišel s tím, že chce začít závodit, tak jsem mu řekl, že bych do toho šel s ním. Tím začala má první příprava - jak jinak než tréninkem Korte. Rád na to vzpomínám. (úsměv) Vyloženě oblíbenou disciplínu asi nemám. Vždycky mě baví to, co mi jde, což je značně proměnlivé. Nicméně závody většinou vyhrávám silným dřepem a průměrným benčem a tahem.

Užíváš nějakou suplementaci?

Hehe, tohle je u mě dost zajímavé téma. Suplementaci užívám, ale jen když ji vyhraji na závodech nebo mi ji někdo dá. Jsem v tomhle skrblík a radši se pořádně najím.

Díky za rozhovor. Chtěl bys závěrem také někomu poděkovat?

Určitě, je toho strašně moc. V první řadě bych chtěl určitě poděkovat mému oddílu Powerlifting TJJM Chodov, kde jsme naprosto báječná parta (i když ty oslavy přijdou na dosti nemalý peníz). Dále všem klukům, se kterými závodím. Jsem moc rád, že nejsme žádné nepřející, závistivé svině a dokážeme se mezi sebou povzbudit a vyhecovat, i když nastupujeme proti sobě. Je to skvělé! Dále určitě rodině. Ať už mě podporují finančně, nebo psychicky, obojí mi moc pomáhá. A nakonec určitě kamarádům, především slečně Lindě, nejlepší kámošce, jakou si může člověk přát. (úsměv) Rozhovor je opět velice obsáhlý, jak je mým zvykem. Stejně obsáhlé a ještě obsáhlejší příspěvky můžete naleznout na mé facebookové stránce Martin Prokop - Powerlifter!


Martin Švercl

Jsi spokojený, nebo jsi plánoval větší total?

Po nominačním závodě (29. října 2016 ve Vranovicích) jsem chtěl na republice dát zhruba 220 + 145 + 250 kg. Nakonec nebylo zlepšení tak signifikantní, jak jsem původně doufal, nicméně na všem jsem dal osobní rekordy, ze kterých mám velkou radost. A poprvé jsem zapsal devět platných pokusů. Výsledkem bylo prolomení 600kg hranice, a to o celých 2,5 kg (215 + 145 + 242,5 kg). Celkově spokojený jsem, nacházím se v dobré výchozí pozici pro další zlepšení.

Závodíš za Powerlifting Brno, avšak pocházíš z České Třebové. Jak to máš vymyšlené s tréninky?

Jak už jsem naznačil, patřím do tréninkové skupiny Vladimíra Popa, který mi vždycky na týden napíše přehledný tréninkový plán i s různými poznámkami, na co se zaměřit a co natočit na video. Toho se držím. Jinak většinu pracovního týdne trávím v Brně, zbytek potom v České Třebové nebo v Praze. No a trénuji tam, kde se zrovna nacházím. Většinou připadnou dva tréninky na brněnskou posilovnu Mišmaš a zbytek na českotřebovský Incore Fitness. V Brně se většinou snažím sladit čas tréninku s někým dalším z oddílu, většinou s Vladimírem Popem, Lukášem Brabcem nebo Hynkem Fránkem. Mimo tento pravidelný režim občas jedu za nějakým dalším trojbojařem do jeho posilovny a odjedu svůj trénink tam (nejčastěji za Vítkem Umlaufem do Prahy nebo za jedním nejmenovaným šílencem do Pardubic).

Pokud vím, měl jsi zranění v oblasti pravé (levé?) kyčle. Zlepšuje se to?

Po několika návštěvách skvělého fyzioterapeuta Ondřeje Smolky jsme zranění identifikovali - šlo o přetížený napínač stehenní povázky, a to nejdříve na levé, poté i na pravé noze. Snížená mobilita v kyčlích taky moc nepomohla. Celé to bylo způsobené tím, že jsem se snažil o změnu techniky dřepu. Myslel jsem, že bych měl stát na vnější straně chodidel kvůli aktivaci zadku ve spodní části dřepu. Nějakou dobu jsem se to snažil praktikovat a technika sice na videu vypadala o trochu lépe, ale vnějšek stehen trpěl a výkonnost stagnovala. V celé přípravě na MČR už jsem ty napínače nepřetěžoval, při dřepu jsem začal opět stát na celých chodidlech a potréninková bolest vnějších stehen pomalu, ale jistě ustoupila.

Jaké jsou tvé plány do budoucna?

5. února si půjdu zazávodit na MČR dorostu, juniorů a masters v benči, poté mě čeká dlouhodobá příprava na pohárovou soutěž ve Zbýšově (13. května). Ze začátku chci doladit techniku dřepu a tahu a ubrat trochu tělesného tuku, no a pak se samozřejmě i výkonnostně posunout. Momentálně mám z tréninku dobrý pocit a nic mě nebolí. Co se dlouhodobějších plánů týče, tak chci samozřejmě dál trénovat bez zranění, zlepšovat se a stát se konkurenceschopným na národní úrovni. Příští rok mě čekají státnice a přechod do open kategorie, takže to bude boj. Jednou bych se rád podíval i na nějaké větší závody, a to nejen jako divák.

V létě ses mi zmiňoval, že frekventovaně konzumuješ smetanu. Praktikuješ to doposud? Jak to funguje?

To byl jen takový krátkodobější experiment, když jsem přecházel z kategorie do 93 kg do kategorie do 105 kg. Kamarád Pavel Frendl objevil zmínku o tom, že Reg Park svého času mimo jiné konzumoval smetanu a pivo na doplnění kalorií, tak jsem to taky zkoušel. Je pravda, že kalorie se na tom nahánějí slušně a moje tělesná hmotnost stoupla, ale na výkon to asi nemělo žádný zásadnější vliv. Kdysi jsem slyšel historku, že smetanu pil i Tomáš Šárik před jedním MS, ale nevím, co je na tom pravdy.

Užíváš kromě smetany nějakou jinou suplementaci?

Takovou tu klasiku, tedy protein, BCAA (ty plánuji vysadit a zkusit pár tréninků bez nich, mám totiž dojem, že se docela přeceňují), kreatin (vždy cca 6 týdnů před závody), kloubní výživu (tu pro koně), občas vitamín B a před závodem hořčík kvůli křečím. Nedávno jsem slyšel o suplementech zajímavé tvrzení: "Suplementy, které opravdu fungují, jsou zakázány agenturou WADA."

Díky za rozhovor, Martine. Chceš také někomu poděkovat?

Vladimíru Popovi za přípravu a spolu s ním také Lukáši Brabcovi za skvělé koučování v den závodu, dále rodině a přítelkyni Markétě za podporu a toleranci v přípravě, společnosti Smartlabs za kvalitní doplňky v přípravě a Janu Jílkovi, že mě přivedl do posilovny a ukázal mi silový trojboj. A samozřejmě díky tobě za rozhovor.


Mistrovství ČR v klasickém (RAW) silovém trojboji dorostu a juniorů 2017
- fotogalerie


Fotografie:
Lukáš Tkadlec
Tomáš Novák


Související články:

Diskuse k článku:
Reklama:
Uživatelské jméno:
Heslo:
Nadpis:
Text:
...
Upozornit na novou odpověď e-mailem.
Před napsáním příspěvku nepřehlédněte pravidla diskusí. Děkujeme za jejich dodržování.

Zobrazit všechny příspěvky







Jméno: pamatovat
Heslo:



Erasport, s. r. o. • Svahová 1537/2, 101 00 Praha 10 - Vršovice • IČ: 29052131, DIČ: CZ29052131 • Kontaktní údaje
Copyright © 2010-2017 Erasport, s. r. o. • Copyright © 2001-2017 Ronnie.cz • Ronnie.cz je registrovaná ochranná známka. • Historie změn
Publikování nebo další šíření obsahu serveru Ronnie.cz je bez písemného souhlasu společnosti Erasport, s. r. o. zakázáno.
Vyhledávání:
RSS     Internetový magazín  ::   Sportovní obchod  ::   Fitness TV NOVÉ  ::   Diskusní fórum  ::   Fitness akademie  ::   Fitness centra