Reklama:

Milan Špingl: Ptejte se mě... Odpovědi (II.)

Ronnie.cz > Powerlifting > Osobnosti

Zeptejte se
Milana Špingla
Milan Špingl:
Odpovědi I.
Zeptejte se osobností

V rubrice určené pro osobnosti našich sportů "Ptejte se mě, na co chcete, já, na co chci, odpovím" dostáváte možnost položit jakýkoli zvídavý dotaz, který Vás napadne. Jednou z dalších osobností pro Vaše dotazy se stal silový trojbojař a úspěšný reprezentant České republiky Milan Špingl, doposud jste mohli zavalit otázkami i profesionálního rozhodčího IFBB a bývalého reprezentanta Vjačeslava Vinogradova (jeho odpovědi jste již mohli pročítat ve dvou dílech - první a druhá část). Dnes Vám nabízíme druhý soubor odpovědí Milana Špingla, jemuž v současné době zabírá velkou část času péče o dva potomky.

Pokud byste chtěli i Vy položit několikanásobnému mistrovi ČR v silovém trojboji a bench-pressu a funkcionáři ČSST nějaký dotaz, můžete tak učinit prostřednictvím formuláře v předešlém článku. Milan je znám svým otevřeným přístupem, který jste mohli sledovat již v sérii z roku 2011 příprava na ME bez cenzury, takže se ho nebojte zeptat.

Stejně jako ostatní osobnosti této rubriky vybral i Milan trojici čtenářů, která se může těšit na fotografii s jeho vlastnoručním podpisem. Dnešními šťastlivci jsou David Klouček, Vojtěch a Miroslav. Gratulujeme.


Rady...




ALEŠ
KOČIŠÍK
Dobrý den, cvičím 2,5 roku, chtěl jsem začít s trojbojem, ale nakonec jsem skončil u strongmanů pod 105 kg. Ale i tak zařazuji mrtvolu, dřep a benč do tréninku, můj benč je 145 kg, mrtvola 240 kg a dřep 165 kg. Ale poslední dobou se nemůžu ani v jednom zlepšit, vážím 97 kg a dělá mi hlavně problémy v benči dotlačit činku do propnutí, byl bych rád za radu, na jaké cviky se mám zaměřit. A poslední dotaz - co převážně lifteři jedí a berou za suplementaci a jestli řeší nějakou objemovku a rýsovačku. Děkuji. :)
Dobrý den, Aleši, to, že cvičíš velkou trojku, je správné. Dřep, benč a mrtvý tah jsou základ všech silových sportů. U strongmanů bych se jen více zaměřil na mrtvý tah a spíše na tlakové věci na ramena. Pomáhám i některým strongmanům s tréninkem, takže s tím mám dobré zkušenosti. Ideální je upravit si nějaký ruský trénink na přípravu silového trojboje, změnit vhodné cviky a zkombinovat to s tréninkem disciplín venku. Jinak pokud chceš zlepšit sílu v dotlaku u bench-pressu, cvič dotlaky s velkou váhou na špalky (částečné opakování) a zaměř se na tricepsy. Z doplňků se nejvíce používají BCAA, protein, kreatin, tribulus, žádná věda. A u lifterů se přímo jako u kulturistů objemová a rýsovací fáze neřeší, ale pokud někdo závodí v určité váhové kategorii, musí před závodem třeba hubnout, aby se vešel do daného limitu.

MARTIN
SEDLÁČEK
Dobrý den, připravuji se na trojboj, bench-press a mrtvola jdou nahoru, dřep nikoliv, cvičím ho v neděli fakt tvrdě, plus doplňkové cviky, a pak ve středu jen lehce se zády hacken dřep, nedoporučil byste mi prosím nějakou lepší variantu, kterou bych mohl vyzkoušet a zlepšovat se? Je mi jasné, že každý je jiný, ale třeba něco zkusit. Děkuji.
Martine, mohu doporučit jen cvičit dřep víckrát týdně, ideálně třikrát, ubrat ty doplňkové cviky, hlavně v den těžkých dřepů. Nejlépe cvičit podle speciálního tréninku přímo pro liftery. Je jedno, od koho ten trénink bude, většinou mají podobný systém, všechny tři disciplíny třikrát týdně, jen pokaždé s jiným zatížením. Mně se nejvíce osvědčily východní tréninky, Ivanov, Fomin atd.

ERIK
Čau Milane, chtěl bych se zeptat ohledně techniky dřepu. Jde mi o umístění rukou při dřepu (široký, nebo úzký úchop) a rovné, či naopak nakloněné stojany na činku. Co a proč je efektivnější? Předem díky za odpověď.
U dřepování na široko a na úzko jde spíše o tělesnou konstituci a schopnost dostat ruce na činku. Velcí lifteři, většinou váhovky od 120 kg výš, mají problém ruce na úzko dostat na činku. Bolí je při tom lokty a ramena, třeba můj případ, takže pomůže držet činku až u kotoučů. Samozřejmě úchop na úzko je více pevný, zase na široko si snáze dáte činku níže na záda a máte nižší těžiště. Ve výkonu by to velký rozdíl být neměl. Pokud ale používáte úchop na široko, musíte si dávat stojany k sobě, abyste mohli dobře držet činku. Občas je vidět na závodech, že mají závodníci dovnitř jen jednu nohu stojanu, to je pro lepší vycházení, aby nezavadili kotouči o stojany, když drží činku na úzko.

MIROSLAV
Ahoj, Milane. Měl bych dotaz. Co ty jako zkušený závodník upřednostníš jako tréninkovou obuv? Při soutěži jsou jasné boty jak na mrtvý tah, tak na dřep. Boty na dřep bohužel nemám, ale dozvěděl jsem se, že spousta lidí cvičí například ve vysokých pracovních botách, jaký ty na to máš názor? Díky za odpověď a přeju hodně štěstí s léčbou.
Dobrý den, nejprve chci poděkovat za přání. Štěstí se mi bude opravdu hodit. K botám: na dřep je nejlepší pevná obuv s širokou tvrdou podrážkou a zpevněným kotníkem. Pracovní boty nebo kanady by byly skvělé. Když jsem začínal s liftem, používal jsem je a bylo to super. Jenže na závodech nejsou povolené, a tak nám nezbývá než zvedat v lifterských nebo vzpěračských botách. V současné době se hodně dřepuje v botách bez podpatku. I já jsem tak dřepoval na posledních závodech. Já mám nejraději kotníčkové boty s rovnou pevnou podrážkou s mírným podpatkem max. 1 cm a se zpevňovacími páskami přes nárt a kotník. Nechal jsem si upravit lifterské boty od pana Matochy.

ARNOLD
SCHW
Dobrý den, mohl byste mi říct, jak je tohle možné? Děkuji. (video níže)
Tak k tomu mohu říct jen: "V Rusku, tam je všechno možné."



MADZURA
Dobrý den, mám dotaz. Chci začít závodit v dresech, ale mám v těch velikostech trochu chaos. Jak mám správně vybrat dres, hlavně na dřep a benč, děkuju.
Dobrý den, tak je to velice složité, každému sedí něco jiného, někomu svědčí dresy velmi těsné, někdo musí mít volnější. U prodejců jsou většinou tabulky a na dres pro bench-press to většinou sedí. U dřepu mám vyzkoušené, že by dres měl být velmi těsný přes stehna, a pokud Vám sedí v rozkroku, ramínka upravit tak, aby šla nandat s lehkou dopomocí na ramena. Určitě je ale lepší, než dres koupíte, ho vyzkoušet, pokud to jde. Pro začátečníky si myslím, že jsou nejlepší dresy trochu volnější.

DAVID
Zdravím. Otázka zní: jak co nejlépe točit trénink pro RAW bench? Série, opakování, týdny apod. Bez tréninku jako Korte, muscle média apod.
Ahoj, těžkou přípravu na bench bych naplánoval na 8 až 10 týdnů, nejsem sice benčař specialista, ale určitě bych cvičil bench 3x týdně v různé intenzitě. Jeden trénink by měl být těžký 5 - 6 sérií po 2 - 3 opakováních s 80 - 90 %, jeden den by měl být bench na úzko a jeden den lehčí benč 3 - 4 série po 5 - 6 opakováních s 60 - 70 %. U RAW benče bych zařadil jako doplňkový cvik negativní opakování a zaměřil bych se na sílu paží.


Osobní...




DAVID
KLOUČEK
Proč jste si vybral zrovna trojboj a ne třeba vzpírání?
To už byl takový osud. S trojbojem jsem se seznámil více na policejní škole. Přivedl mě k němu kamarád Míra Dušák, který tam studoval také. Jednou mě vzal na trénink a mně se to zalíbilo. Později mě seznámil s mým dlouholetým kamarádem a sparingem Honzou Pincem a už jsem v tom lítal. Tenkrát nikdo kolem mě vzpírání nedělal. A jsem rád, že jsem se dostal zrovna k trojboji, je mi to bližší než vzpírání.

VOJTĚCH
Ahoj, Milane, předem bych ti chtěl popřát hodně úspěchů v boji proti nemoci a doufám, že i nadále budeš tak pozitivně naladěný a smýšlející člověk. Můj dotaz se týká rychle se rozvíjející a řekl bych i hodně populární oblasti powerliftingu - RAW powerliftingu. Teď nemám na mysli IPF, ale organizace jako GPC atd., hlavně teda v Americe, kde závodník jako Eric Lilliebridge (teprve 26 let, myslím) je schopný dřepnout jen v bandážích 460 kilo. Nemyslíš si, že v tomto ohledu jsou závodníci z IPF trochu ve stínu? Samozřejmě nevím, jak je to s dopingovkou, ale přesto... A mojí druhou otázkou bych se tě chtěl zeptat na tvůj názor týkající se Andreye Malanicheva. Děkuji mnohokrát za odpověď, přeji mnoho úspěchů.
Ahoj, děkuji za přání. Máš pravdu, divize RAW se velmi rychle rozrůstá a je velmi populární už i v IPF. I já jsem jí velmi nakloněn. Pokud mi to zdravotní stav dovolí, chtěl bych si zasoutěžit na nějakém RAW závodě. Výkony amerických borců i jiných z GPC atd. jsou fantastické, ale na druhou stranu to není úplně RAW, bandáže na kolena jsou velká podpora. I já jsem svého času dokázal dřepnout jen v bandážích velká čísla, můj rekord v tréninku byla dvojka s 380 kg. V IPF ale bandáže být nemohou, tak proto se nedávají takové váhy, nicméně i přesto Jeza Uepa, závodník nad 120 kg z IPF, dřepne přes 400 kg. A Andrey Malanichev je silák, je to Rus, co k tomu dodat, nicméně dnes už takových siláků je velká spousta a nejen z Ruska. Kanál YouTube je plný neuvěřitelných výkonů. I my doma máme skvělé borce, třeba Česťa Šíma, historicky první, kdo zatáhl 400 kg na mrtvý tah. Sice to nebylo úplně dle lifterských pravidel, ale zase to zvedl na strongman závodě v teplácích, mikině a venku v pěkné zimě. A myslím, že tam měl ještě rezervičku. Nevím sice, kolik dřepuje, ale silák je to obrovský. Takže já spíše obdivuji výkony našich borců než těch zahraničních (s výjimkou Carla Ingvara Christensena, to je mimozemšťan).




Související články:

Diskuse k článku:
Reklama:
Uživatelské jméno:
Heslo:
Text:
...
Upozornit na novou odpověď e-mailem.
Před napsáním příspěvku nepřehlédněte pravidla diskusí. Děkujeme za jejich dodržování.

11.07.14:57Zacatecnik Anthony - Uzitecne a cenne rady
Zobrazit všechny příspěvky







Jméno: pamatovat
Heslo:



Erasport, s. r. o. • Svahová 1537/2, 101 00 Praha 10 - Vršovice • IČ: 29052131, DIČ: CZ29052131 • Kontaktní údaje
Copyright © 2010-2017 Erasport, s. r. o. • Copyright © 2001-2017 Ronnie.cz • Ronnie.cz je registrovaná ochranná známka. • Historie změn
Publikování nebo další šíření obsahu serveru Ronnie.cz je bez písemného souhlasu společnosti Erasport, s. r. o. zakázáno.
Vyhledávání:
RSS     Internetový magazín  ::   Sportovní obchod  ::   Fitness TV NOVÉ  ::   Diskusní fórum  ::   Fitness akademie  ::   Fitness centra